[Tajfutas] Fw: MTFSZ Alapszabály módosítása a 2011. évi Közgyűlésen

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2011. Feb. 3., Cs, 10:12:03 CET

Sziasztok!
A Janó által felvetett vitaindító kérdés már jó régen és jó sokszor
felmerült, és eddig (szerintem) szerencsére még maradt az eredeti név.

Az első próbálkozás a Tájékozódási Futó helyett a Tájfutó névalak lett
volna.
Ezt mindenki használja, meg is gyökeresedett, de ha elkezdjük boncolgatni a
szó értelmét, akkor szerintem nem találjuk meg azt (bár nem vagyok
nyelvész).

A következő lenne a Tájékozódási Sportok Szövetsége?
Amikor aktív és lelkes tájbringás voltam, akkor sem éreztem soha semmi
szükségét, hogy ne a Tájékozódási Futó Szövetség, hanem valami már keretein
belül űzzem azt. Ugyanígy éreztem amatőr sítájfutóként. Én teljesen
egyenértékűnek tekintem a szakágakat, de nem hiszem, hogy ennek a Szövetség
nevében meg kellene jelennie.

Lehet, hogy a régi név patinája miatt? Vagy hagyománytiszteletből?
Vagy azért, mert valószínűleg sokkal több olyan tájékozódási sportág van,
amihez az MTFSZ-nek nincs köze, mint amennyi szakágunk magunknak van?

csak néhány, amiről én tudok:
-hőlégballonos
-lovas
-búvár
-tájékozódási túraversenyek
-túlélőversenyek
-talán kicsit a Geocatching is
és mintha a motorosok is csinálnának valami ilyesmit

Ezek mind tájékozódási sportok, amikhez nincs közünk. Őket is integrálni
akarjuk? Vagy kisajátítani előlük a nevet? :-)))

Szóval én név szintjén maradnék Tájékozódási Futó, még ha erősen
szimpatizálok is a különféle szakágakkal.
Persze ez csak egy élő kövület magánvéleménye.

És attól függetlenül, hogy fog-e változni a név, továbbra is szeretni fogok
minden tájékozódási futót, tájfutót és tájékozódási sportolót!

Kovács Péter
BBB