[Tajfutas] Homokháti Hungária Kupa

Tóth Károly toth.karoly1 at upcmail.hu
2011. Aug. 30., K, 22:56:19 CEST

Sziasztok !

VIGYÁZAT , HOSSZÚ , (és nem mindenkinek érdekes.).

Kis késéssel, de néhány mondatot szeretnék írni a Hungária Kupáról, néhány pontba összeszedve és kicsit kiegészítve az eddigieket.
Verseny előkészítése, kommunikálása már legalább egy évvel ezelőtt elkezdődött, elég jó reklámja volt. Hungáriás sátorral kitelepülések a versenyekre, matricák osztása korlátlan mennyiségben, több tájékoztató, figyelem felhívó levél a levlistán, bulletinek osztogatása, honlap , és annak propagálása: szerintem ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy elég szép számú résztvevője lett végül a versenynek. Tudtommal 1976-ban Veszprémben volt a legnagyobb létszám, de azzal sajnos, úgy tűnik, mostanában egyik rendező sem tudja felvenni a versenyt létszám tekintetében.
Akkor mások voltak a körülmények, lehetőségek. Többen a várható alföldi meleg miatt nem jöttek el. Én nem éreztem ezt különösen nagy problémának.

Nevezés, nevezési díj, szállások: úgy gondolom, nagyon korrekt nevezési díjat fizettünk, és ha a szolgáltatásokat is figyelembe vesszük, jóval többet kaptunk, mint amennyit fizettünk. (Ingyenes strandbelépő, hátizsák, ...)
Az előkészületek során mindig kaptunk választ a kérdéseinkre, lehet, hogy nem azonnal, de a segítség, tájékoztatás nem maradt el. A versennyel kapcsolatos tudnivalók fokozatosan és mindig időben a honlapon voltak.
Fizetés tekintetében lehetőség volt üdülési csekk felhasználására is, ami a rendezőknek gondolom plusz munkát okozott.

Jelentkezés: jól megszervezett, átlátható volt, egy tágas helyen, megfelelő létszámmal, segítőkészen, szinte várakozás nélkül bonyolódott. Külön asztaloknál már a kísérőversenyekre is lehetett jelentkezni, szintén megfelelő írásos és szóbeli tájékoztatással kiegészítve, segítve. A szervezett szálláson szintén minden jól, gyorsan, korrektül működött.

Versenyre kijutás egyértelmű volt.
Parkoltatás: itt más versenyekkel ellentétben most nem éreztem azt, hogy a parkolási díj csak úgy be lett szedve. Minden elismerésem a parkoltatást szervező, lebonyolító rendezőknek, akik nagyon gyorsan, rugalmasan oldották meg a feladatot a hőségben, arra is odafigyelve, hogy mély homokba ne álljanak a kocsik.

Verseny megnyitója: kicsit féltem, hogy több lesz a rendező, mint  a résztvevő, de aztán egész sokan összejöttünk és jó hangulatban hallgattuk  végig a jól szervezett megnyitót, ahol volt köszöntő, műsor, Saci buzdító szavai, .. Jó ötlet volt ezt a sörsátorban megtartani.

Terepek: Balotaszálláson az 1985- ös (?) Hungárián futottam utoljára, azóta eléggé kifehéredett az erdő, csak a 2. napi nyílt részeken kellett gyorsan és hiba nélkül átfutni.
Az Ásotthalmi-erdőnek ezen a részén még soha nem futottam, azt hiszem. A terepek jól lettek kiválasztva, de szerintem még vannak a környéken lehetőségek.

Pályák: csak a sajátomról tudok nyilatkozni, és utólag még az 5. napi hosszú útfutást is annak tudom be, hogy már nem akartam átmenetben tájékozódni, és inkább futottam úton. Nekem jó pályák voltak.

Célok kialakítása: aki akart , az tudott magának árnyékos helyet keresni, átlátható volt, a locsolóautó jelenléte nagyon jó volt, már rajt előtt is, jó, hogy a rendezők gondoltak rá.
5. nap az elit átfutóján a vízpermetezés nagy ötlet, szép gesztus és jó kivitelezés volt. Az árusoknál azt hiszem, mindent megvehettünk, ami egy versenyen reális igény lehet.

Ami kicsit zavart, az a szalagozások, főleg a befutón. Valószínűleg azért, mert hozzá vagyok szokva a piros és fehér krepp papírhoz, nem a piros-fehér csíkos műanyag szalaghoz.

3. nap: úgy gondolom, hogy az értesítőben , amit már otthon is el lehetett olvasni, minden benne volt. Minden egyesület a versenyanyag átvételekor is kapott néhány értesítőt kinyomtatva is. Ennek ellenére sokan nem értették a labirintust. Az a tapasztalatom, hogy a versenyzők, főképp a gyerekek -a menőkkel az élen- nem olvassák el a versennyel kapcsolatos információkat, és ha valami nem tökéletesen sikerül részükre, akkor  a rendezőket hibáztatják. Edzői, vezetői felelősség. A labirintus jó ötlet volt, feldobta a versenyt, egyértelmű volt a lebonyolítása. A sportszerűség a versenyzők részéről az már egy másik kérdés. Nem voltunk benne sokan, de kicsit zavart, hogy sokan csak sétáltak benne, és helyenként akadályozták a gyorsabbakat. Egyáltalán nem éreztem gondnak, hogy hosszabbak lettek ezek a pályák . A pályakitűző a mi pályánk esetében dícséretet érdemel. Az, hogy volt néhány hosszabb utcai szakasz, elkerülhetetlen volt.

Kísérő vesenyek, egyéb programok:
A bőség kellemes zavara volt. A strand azt hiszem, elég sok futót vont el a kísérő versenyektől, az egyéb , főleg szegedi lehetőségek pedig hab volt a tortán. Mindenki megtalálhatta a számára legkedvesebb elfoglaltságot. Hogy ne csak dícsérjek, azért leírom, hogy az éjszakain a hosszú pálya nem volt az igazi.

Eredményhirdetés: amit a rendezőktől megszoktunk. Jól szervezett, gyönyörű díjakkal. Nem tudom, mi kellene ahhoz, hogy a résztvevők a végéig ott maradjanak, megtisztelve ezzel a rendezőket is.

Össességében nagyon jól érezhettük magunkat. Esténként mindig volt valami műsor, program, és persze rég nem látott ismerősökkel találkoztunk.
Úgy gondolom, hogy ezt a versenyt nem kell felülmúlni, kevesebb szolgáltatás esetén is lehet jó egy verseny,
szurkolunk jövőre a nyíregyháziak sikeréért is.

Üdv.

Tóth Károly