[Tajfutas] erdőgazdálkodás

Sylvacons sylva at t-online.hu
2010. Sze. 8., Sze, 05:18:47 CEST

  Szálalást, vagy ehhez hasonló üzemmódot nem lehet minden esetben
bevezetni. Ehhez megfelelő fafaj és termőhely kell. Nálunk az erdők kis
hányadán fog megélni ez a törekvés. A legfőbb veszély a kis kitermelt
foltok elgyomosodása, ott pedig jöhet a szeder, minden tájfutó rémálma.
Másik kedvencünk, a csalán viszont továbbra is éli majd világát. A
faanyag minőségével probléma nincs, részben a megmaradó fák a legjobb
minőségűek, emellett a kitermelés technikája adott. Egy biztos, a
hegyvidéki lomberdők (elsősorban bükkösök) egy részének képe változni
fog de biztos nem olyan mértékben, hogy át kelljen értékelni a tájfutás
technikáját.

Feró