[Tajfutas] sportagat fejlesztunk?

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2010. Okt. 12., K, 09:24:13 CEST

Sziasztok!

Elég csend volt a stratégiai terv kapcsán az elmúlt napokban, pedig lehetne
szerintem még megméretni elég sok gondolatot a témában. Az egyik ilyen lehet
pl. a pályák, és a versenyek nehézsége az országos bajnokságokon. Számomra
érdekesek voltak a hozzászólások, amik érkeztek Kova felvetéséhez, leginkább
Kinde Mátyásé arra vonatkozóan, hogy a cseheknél mindenhol dönt valamiről a
selejtező, még a tíz fős kategóriákban is, mert ott akkor 5-5 fős a két
döntő mezőnye. Ezen a módosításon szerintem érdemes elgondolkozni.

Amúgy pedig azt gondolom, hogy alapvető különbség lehet a mezőnyök nagysága
és erőssége. Természetesen lehet nálunk is növelni a selejtezők hosszát, és
nehézségét is, meg a döntőkét is, csak a mai magyar mezőny létszámánál és
edzettségi állapotánál ez igen gyors létszámzuhanást eredményezne. Jelenleg
az OB-ink alapvetően tömegversenyek (stratégiai tervben még inkább ez került
megcélzásra eddig), és nem elitversenyek. A selejtezők nehézségét és hosszát
azt gondolom lehetne azért valamelyest növelni, azt még talán elbírná a
mezőny zöme. Természetesen az A döntők nehézségét lehetne még növelni az
elit versenyzők felkészülése érdekében, de ezzel párhuzamosan biztos, hogy
szükség lenne az A döntők létszámcsökkentésére bizonyos kategóriákban.
Jelenleg F20, N16, N18, N20 kategóriákban nincs értelme és tétje a
selejtezőnek, vagyis aki benevez, annak végig kell jutnia az A döntős
pályán, ami azért nem biztos, hogy minden versenyre benevezőnek olyan
könnyen sikerülne a mostaninál keményebb, hosszabb pályákon.

Valami miatt Kovát sem látom már most sem a benevezett versenyzők között,
pedig Te elvileg még aktív versenyző vagy.(?)

Amúgy nincs különbség az elvárt győztes időkben a két ország szabályzata
között?

üdv. Viktor

  _____