[Tajfutas] nyelvhelyesség RE.

Gerzson Keri gfkeri at gmail.com
2010. Nov. 8., H, 14:42:27 CET

Kedves Vellner Gábor!

Bocsánat! Én azt hittem, az ifjabb tájfutó Vellner Gábor írta a korábbi
levelet. Hát bizony változik a nyelv. Édesanyám is úgy szokta mondani, hogy
egyenlőre (egyelőre helyett). De nekünk jó magyar tanárunk volt, aki
megmagyarázta mi a különbség, s én attól kezdve tudom. Ettől még nagyon
tisztelem ma is az Édesanyámat, és Téged is.

A miskolci egyetemen volt egy idősebb kollégám, aki a polinom szót
polinómnak mondta, és mindenhol így írta a jegyzetében is, hosszú ó-val.
Bizonyára valamikor régen úgy írta elő a nyelvtan. Ez nem változtat azon,
hogy őt is nagyon tisztelem.

Ha viszont szóvá teszik, hogy valami helytelen, nem ellentámadásba fogok,
hanem lehetőleg kijavítom a hibát. Ilyen volt, hogy a kombinatorika szót még
mi is hosszú o-val, kombinatórikának tanultuk az egyetemen, így kellett
tantárgyként felvennünk a kinyomtatott stencil szerint. Én is mindaddig
hosszú ó-val írtam, amig nem szólt valaki, hogy már a rövid o a helyes.
Ellenőriztem, tényleg így
van-e, és akkor, ahol tudtam, vagyis a még nem kinyomtatott, hanem
elektronikusan tárolt szövegekben kijavítottam rövid o-ra.

Üdv:
Kéri Gerzson