[Tajfutas] szabályzatok, szokások, diákolimpia

Kinde Kálmán kindek at t-email.hu
2010. Május. 12., Sze, 08:10:37 CEST

Szia Mozsár,

A leírtakkal egyetértek és "mission impossible" feladat az OB -
népszerűsítő - válogató hármas elvárásnak maradéktalanul
megfelelni. Főleg az utóbbit nem értem, miért pont a DO lett immár
nem először kijelölve erre; éppen elég más versenyből lehetett
volna választani.

Kíváncsiak vagyunk, hogy fogjátok megoldani azt, hogy az azonos
pályákon futó fiú illetve lány kategóriákban induló aspiránsok
egyéni képességeik szerinti "tiszta" eredményt érhessenek el.
Vagyis a jól futó kisebbeknek ne legyen sportszerűtlen módon
esélye arra, hogy - a percenkénti indulás miatt - a velük egyazon
percben induló nagyobbakkal együttfutva érjenek el jobb eredményt
azon válogatóbeli társaiknál, akiknek a sorsolás nem adott ilyen
lehetöséget. Itt az a válogató miatti pályaazonosság a gond (és
a sűrű program, ami miatt nem lehet időben széthúzni a mezőnyt,
elkerülve a korcsoportok együtt-indítását). De az sem mellékes,
hogy a DO kimenetelét is méltatlanul befolyásolhatja az, ha egy
"szerencsés" de jöl futó "kezdő" kerül előnybe az együttindulás
miatt.

Szerintem el kell dönteni, hogy mi a fontosabb, és annak alávetni a
többi szempontot. De semmi esetre sem kellene gyanúra okot adó
módon kényszerű komprmisszumokkal átvágni a gordiuszi csomót,
mert ennek lehet a legjelentősebb negatív, elriasztó hatása. "Fair
Play - The Only Way".

Üdvözlettel,
Kálmán