[Tajfutas] Fw: FN10D

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2010. Jún. 22., K, 13:53:16 CEST

Szia!

Természetesen az a szerencsés, ha rendszeresen edzenek a gyerekek, és nem az Országos Diákolimpia a második versenyük. Ugyanakkor az, hogy egy gyerek ne féljen az erdőben, megfelelő edzettségi állapotot érjen el, nem egyik napról a másikra sikerül többnyire, van, hogy évek kellenek hozzá, és közben esetleg már kijut a többnyire „hatalmas” megyei mezőnyökben az országosra is, ami az ő szempontjából akár lehetne egy ugyanolyan verseny is, mint a megyei, csak komolyan figyelembe kellene venni az életkori sajátosságait ennek a korosztálynak. Ez azért még nem a felnőtt VB!!

Attól, hogy van a megyei meg az országos, még nem lesz öregebb az a gyerek 3-4 évvel, hogy ne féljen egyáltalán az erdőben és szuper edzett legyen. Nekem az (edzői) tapasztalatom szerint, ilyen korban még többnyire minden gyerek örül, ha ott van vele a szülő, mert ez biztonságot jelent a számára. Ugyanakkor 15-20 percre esetenként akár még hosszabb időre akár önállóan is szívesen elkalandozik, de ugyanakkor könnyen megszeppen egyedül az erdőben, főleg, ha nem tudja, hol van. Ha kicsit hosszabb időt van egyedül, könnyen megijed, alighanem ez is az egyik oka, hogy olyan szép nagy vonatok tudnak kialakulni a fiataloknál:-). Akikkel aztán vidáman eltöltenek órákat is az erdőben az edző vagy a szülő meg körmöt rágva várja a kalandorokat a célban…

Az sem véletlen szerintem, hogy felnőttek is kevesebben versenyeznek éjszaka, mert bizony félnek, félünk… Bár én szoktam éjszaka is futni, legyőzve az ösztönös félelmemet, csak kellene egy erősebb lámpa most már:-). Tavaly a zirci éjszakai versenyünk győztese mondta, hogy ő ki nem megy többet éjszaka, úgy megijedt egy felugró vaddisznótól, és így a végén már mindent körbefutott úton. Ezt a fajta elemi félelmet kellene megszüntetni egy 9-11 éves akár már két éve rendszeresen edzésre járó kisgyereknél? Nem biztos, hogy sikerül… Vagy 5-6 fős lesz az országos mezőnye:-)

A szalag hossza egyrészt nem az edzett gyerekekhez mérődik, mert ők ugye levágják!!! Másrészt ebben a korban nem is ahhoz a pár gyerekhez kell (az én véleményem szerint! Szerintem ilyesmiről kell, hogy szóljon ez a vita:-))) mérni a pályát, hanem a többséghez, de még inkább a leggyengébbhez, hogy ő is sikeresen teljesíthesse a pályát.

üdv. Viktor

  _____