[Tajfutas] Köszönjük a TIPO-nak az Országos Diákolimpia normáltávjának pótlólagos megrendezését!!

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2010. Jún. 22., K, 12:58:14 CEST

Szia,

Van olyan terep pl. az idei KOB-VOB terepe, ahol a szalagos pálya
megtervezése szerintem valóban jóval nagyobb feladat lenne, mint az elit
pálya megtervezése. Az elitpályának itt szerintem csak meghatározod a
hosszát, és addig csavargatod a pályát, amíg ki nem jön a táv, a pontok
garantáltan megfelelő nehézségűek lesznek:). A gyerekeknek alkalmas
vezetővonalakat viszont elég keveset találsz...

Nem biztos, hogy az a jó, ha az utánpótlás bekapcsolódósának elősegítése,
egy versenyen nagyon-nagyon hátul szerepel a priorítási szempontok között! A
mostani diákolimpián nem is volt ez így, ebben biztos vagyok. A szakmai vita
viszont indokolt szerintem, hogy milyen megoldások lehetnek a leginkább
célra vezetőek.

A gyerek közül a többségnek szerintem sem okozott fizikailag komolyabb
gondot a pálya teljesítése, tájékozódásilag viszont nem biztos, hogy a
többségnek való feladat volt a pálya vége, illetve leginkább a Szabó Laci
által is kiemelt ötös pont. Nem szerencsés, ha a kicsiknek egy arra járó
idősebbet kell megkérdezni, hogy "ezt most, hogy is találom én meg?".

Ha ugyanekkora a pálya a logikus útvonalon, de a szalag hossza csak
másfélszer akkora, mint a logikus útvonal, és végig a gyerekek számára is
követhető vezetővonalakon halad, akkor is ennyi lenne a győztes idő, hiszen
aki már biztosan tájékozódik, az szépen levág minden hosszabbítás, aki nem
az meg rohan a szalagon és figyel.

A Ti időtökben még sokkal több edző volt, sokkal kevesebb egyéb szórakozási
lehetőség, és sokkal több pénz a gyerekek versenyeztetésére. Most ilyen
körülmények között kellene hasonló vagy lehetőség szerint még nagyobb
gyereklétszámot produkálni, akik megmaradnak a tájfutásnak, mint 20-25 évvel
ezelőtt, és ehhez szerintem a jól tervezett szalagos pályák is segítséget
jelenthetnek. Egyedüli megoldást biztosan nem.

üdv. Viktor
Ui: Tudom még mindig hosszúak a leveleim:).