[Tajfutas] ket rangsorolo futam egy nap

Kovalcsik István kovalcsik.istvan at gmail.com
2010. Aug. 18., Sze, 10:33:14 CEST

Szervusztok!

Popey vélhetőleg arról érdeklődik, egy versenynek mióta és/vagy miért
lehet egy napon két rangsoroló futama...
Ha jól emlékszem, akkor a 2006-os évben még a ROB és KOB esetében is
csak a döntő rangsorolt, s több minősítési szabály módosításával
egyetemben én terjesztettem elő, hogy 2007-től az OB-k selejtező
futama is rangsoroljon, s így nagyobb legyen a tétje (nem minden
kategóriában volt ténylegesen "selejtezés" ez a futam, hisz a kisebb
létszámoknál mindenki "A" döntőbe jut, s nincs is több futam). Tehát
az OB-k esetében a népes és erős mezőny miatt indokoltnak tartottam a
selejtező futamot rangsorolóvá "emelni".
Ha jól emlékszem 2008 őszén érkezett az első (az eredeti
versenynaptárt módosító, évközi) kérés a Versenybizottsághoz, hogy egy
két futamos rövidtávú verseny mindkét futama egyetlen napon
rangsorolhasson. Én elleneztem, de a Versenybizottság többi tagja
erősen győzködött, így végül elfogadtuk, hogy az utazási költségek
csökkentése és a kezdő versenyzők könnyebb bevonása, s a kis
egyesületek támogatása érdekében egy nap két rövidtávú futam is
rangsorolhasson kis versenyen is, ne csak OB-n. Ezek után idén már
több verseny eleve így került a naptárba, több rangsoroló futammal egy
napon belül. Ezzel a döntéssel a kis versenyeket is talán segíteni
tudjuk, hogy több indulójuk legyen. Elsősorban az utánpótlás korúak
esetében úgy érzem számít ez is. Minden döntésnek van jó és rossz
oldala is, tehát lehet kritizálni, de néhány sportági szempont miatt
ez a döntés megszületett, s jelenleg nincs akadálya annak, hogy egy
verseny így kerüljön be a naptárba. Természetesen normál távú és
hosszú távú futamokat nem lehet halmozni egy napon. Ez csak váltóra és
rövid távra, esetleg indokolt esetben közép távra vonatkozik (de az
OB-t kivéve két középtávú futam sem szokott lenni egyetlen napon).

Üdvözlettel: Kovalcsik István