[Tajfutas] TTEV-3

András Komjáti komjatiandris at gmail.com
2023. Jan. 23., H, 12:42:52 CET

Sziasztok!

A legutóbbi TTEV-n tapasztaltak miatt írok most a fórumra.

Szeretném felhívni minden érintett figyelmét különösen a kiírás alábbi
pontjára:

"a vadállomány megóvása érdekében a terepre kutyát kivinni nem szabad,
és kérjük a célterületen is pórázon tartsátok őket;"

Teszem ezt azért, mert Pákozdon többünket is megkergetett a rajt és az
egyes pont között egy szabadon eresztett közepes méretű fekete kutya.
Először arra gondoltam, hogy biztos helyiek, és a szokott helyen
"csak" kutyát sétáltatnak, de aztán megláttam az egyik tőlünk és a kutyától
úgy kb. 20-30 méterre ebét nyilvánvalóan fegyelmezni képtelen gazdáját,
tájfutó térképpel a kezében...

Hiába kértem, hogy kösse meg az ebet, még neki állt feljebb, amikor pedig
felhívtam a kiírásban foglaltakra figyelmét, annyi volt csak cinikusan a
válasza, hogy ha gyerekek is indulhatnak az edzésen, akkor ő miért ne
engedhetné szabadon a kutyáját a terepen... Mondanom sem kell, ez eléggé
meglepő válasz volt a hölgy részéről...

Sérülés, úgy tudom, szerencsére nem történt aznap emiatt, de nekem
konkrétan neki is futott a lábamnak az eléggé ijesztően ugató eb, ami
körülbelül mindenkire ráijesztett, aki akkor arra járt, és élt és mozgott,
volt köztük gyerek is, felnőtt is vegyesen...

Remélem intelligens ember módjára okultak az érintettek a történetből! Túl
azon, ami kellemetlenséget okozhat egy ilyen felelőtlen magatartás nekünk
magunknak futás közben, érdemes lenne arra is gondolni, hogy ha esetleg a
vadászok körében elterjed, hogy a tájfutók szabadon eresztik kutyáikat a
terepen, vajon a jövőben hova és mikor kapunk majd terepengedélyt!

Köszönöm a TTEV-rendezők munkáját, nagyon jó, így télen, hogy klassz
terepeken edzhetünk, szinte verseny körülmények között!

Üdvözlettel

Komjáti András