[Tajfutas] FTP Androidról / SI-Droid élő eredmények

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2023. Jan. 16., H, 13:00:27 CET

A mini "SI doboz" ez, az iBeacon: https://en.wikipedia.org/wiki/IBeacon,
egy bluetooth jeladó, amelyet a közelében telefonnal lehet észlelni. Lehet
ilyet kapni, és például tárgyakra téve, ha bizonyos távolságon belül
vannak, segíti azok megtalálását, pl kulcstartóra rögzítve.
<https://kutyufan.hu/Smart-Bluetooth-kulcskereso-Talald-meg-villamgyors?gclid=Cj0KCQiAiJSeBhCCARIsAHnAzT8XVkCY__3IXtKvDOg-4qXc7zneah46cE6fiNw2gy_Hxrhgtb67Y-waAgoqEALw_wcB>

Az ORun alkalmazás a MapRun <https://maprunners.net/>-hoz hasonló lehet,
csak ennél a kapszula jele adja a pontérintés igazolását. A képen lévő
pontérintés rögzítés közül az első hármat (GPS, QR kód, NFC) a MapRun is
tudja. QR kódos pálya is van a Vadaskertben, az NFC-t kipróbáltuk, működik,
de nem minden telefon rendelkezik vele.
A nem műholdas alapú pontérintés rögzítés hátránya, hogy ki kell tenni
valamit a pontra (QR kódot, NFC chipet, vagy mint itt a iBeacont). Viszont
ha közel vannak a pontok (0-15 méter), vagy beltéri az esemény akkor csak
ezek jöhetnek szóba. Az iBeacon előnye, a QR kóddal és NFC-vel szemben,
hogy nem kell elővenni a telefont a pontnál, mert nagyobb távolságról is
észleli a telefon a jeladót.

[image: image.png]

Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2023. jan.
16., H, 11:16):