[Tajfutas] Hosszútávú OB - Pontbegyűjtő CSB: időpont-, helyszín- és rendezőváltozás

Tüskés György sunsc at vnet.hu
2022. Sze. 26., H, 11:05:21 CEST

"Szerintem már be kellene fejezni!

Úgy gondolom, már mindenki levonta a tanulságokat (aki akarta), ezért értelmetlennek látom az oda-vissza bizonyítgatásokat!" (Írja Nemesházi Laci)

Nagyjából én is ezen a véleményen voltam, de láthatóan van, aki a dolgok továbbragozását tartja fontosnak.

A Kalocsa kupán is többekkel téma volt maga a verseny és a vele kapcsolatban kialakult levélfolyam is. Mivel újabb nyitott kérdések merültek fel, kénytelen vagyok reagálni rájuk, már amennyire a kielégítő lezáráshoz kellő ismeretekkel bírok.

"A 2021-es Hungária Kupán személyesen rész vettem, erről azért van/lehet véleményem." (Ez már Egei Tamás)

"Egyik nap több kategória  eredményeit törölni kellett, mert a színek a térképen fel lettek cserélve! ( a sárga és a fehér)"

Ennek részese voltam, így tudok(?) valamennyire válaszolni rá. Mivel a pályakitűző (versenyigazgató) bizonyos térképjavító(k) és rendezőtársak mulasztásainak korrigálásával volt kényszerűen elfoglalva, ezért engem kért fel a nyomtatási fájlok elkészítésére. Kétfajta lépték - ennél fogva két térképkivágat - volt azon a versenynapon, így a fájlok kiexportálása két ütemben történt. Először a 10ezreseket, majd a 7500-asokat készítettem el. A program mindig az utolsónak alkalmazott beállításokat ajánlja fel, én pedig nem voltam elég figyelmes és a léptéket nem váltottam át, így az anyag ezen része is tízezres léptékben ment a nyomda felé. A hiba észlelése után természetesen elkészültek a jó léptékű térképek. A sors kiszámíthatatlan akaratából - míg a korábbi esetében a színek megfelelőek voltak - az utóbbin "kiveszett" a takaró fehér. Aki jártasabb az OCAD rajzolásban, annak talán információ, hogy az egyébként nagy kiterjedésű (sárga) fedettségre lettek takarásként rárajzolva a ligetes fehér erdőfoltok. Hogy ezek miért tűntek el a léptékváltáskor, arra utólag sem jöttünk rá, hiszen nem volt a színe letiltva. Az hagyján, hogy én nem, de nálam okosabbak se. Szóval, a későbbiekben te is figyelj Tamás az ilyesmire, mert váratlan dolgok is bekövetkezhetnek.

"Az egyik pályakitűző, miután jelezte, hogy kiszáll a verseny rendezéséből, az általa megtervezett pályákat 99 százalékban felhasználtátok a megkérdezése nélkül, persze a munkájáért semmit nem fizettetek.

A másik pályakitűző pályáiba a verseny előtt egy héttel próbáltatok belenyúlni amit ő nem hagyott."

Mivel rutinos rendező és pályakitűző vagy, így minden bizonnyal tisztában vagy azzal, hogy a rajtoltatás elhúzódásának megakadályozása érdekében kellő számú kezdőpontra van szükség a pályaütközések kiküszöbölésére. Ezen instrukció minden érintett tudomására hozatott még a kezdet kezdetén. Mit teszel olyankor, mikor a pályakitűző nem hajlandó ezt betartani? Mivel nem akarsz "éjszakába nyúlóan" rajtoltatni, így kénytelen vagy belenyúlni. Egyébként pedig mikor az említett pályakitűző a balesete miatt kényszerűen kiszállt, akkor nélküle kellett ezt végrehajtani. Meg különben is, azt mondta, hogy azt csinálunk amit akarunk, de az ő neve ezek után aztán sehol se jelenjen meg. Kérésének megfelelően így is lett.

Akkor a másik kitűzőről se feledkezzünk meg: mivel a majd későbbiekben említendő térképjavító a saját anyagával csak nem akart elkészülni, ezért két további javítót kértünk fel a hiányzó részek elkészítésére, ő volt az egyik. Mivel magát a javítást és a pályakitűzést is titkosként kezelte a utolsó pillanatig, így akkor szembesültünk csak vele, hogy a kezdeti megállapodást ő se tartotta be. No comment.

"Az a térképkészítő, akit a mai napig nem fizetttek ki, pontosabban a neki járó összeg kétharmadát,  – most jogi úton próbálja behajtani a tartozást.

Úgy könnyű új térképeket készítésével fényezni magadat, hogy a térkép készítője nincs kifizetve."

Már a korábbiakból is láthatóan kitetszik, hogy irigylésre méltóan jólértesült vagy. Egyébként ez egy évek óta húzódó elszámolási vita, mely azzal indult, hogy emberünk egy ausztriai munkát a mai napig nem fizetett ki, majd folytatódott azzal, hogy egy itthoni javítást nem fejezett be, majd pedig jött a Hungária terepe, ahol azon kívül, hogy az utolsó előtti héten adta át az általa javított részletet, és a számára kiosztott pályaterveket se fejezte be, szándékosan nem volt hajlandó betartani a rajzolási szabályzatot, melynek következtében a térkép nem kaphatott "minőségi" értékelést. (Ugye mennyivel másabb a leányzó fekvése?)

Szíves tájékoztatásodul közlöm, hogy bár nem szándékoztam fényezni vele magamat, de mégis szükségesnek tartottam megjegyezni, hogy a kupaverseny térképét zömében én csináltam ingyen(!), annak fejében hogy a Bandiról elnevezett emlékfutamot évek óta segítenek megrendezni. Számoljál kicsit: kb. 4 km2-t, ami a sallangokkal együtt mai áron durván 1,2M Ft...

"Az OB területtel kapcsolatban ezt írod:

<Igen "kellemes" meccseket vívtunk a területről korábban lézerszkennelt anyaggal rendelkező egyesülettel. Olyan feltételeket próbáltak ránk erőltetni, melyek józan ésszel nem voltak elfogadhatók. Kénytelenek voltunk újra repültetni, aminek időpontja nem rajtunk múlott, a belőle készített anyagot pedig újrabontatott részletekben március végén tudtuk megkapni.>

A lézerszenelt anyaggal rendelkező egyesület több szerződést is ajánlott nektek, amire nem válaszoltatok, nem reagáltatok. Persze lehet ingyen vagy ár alatt gondoltátok megkapni az anyagot."

Ismételten hiányosak az ismereteid. Az ajánlat arról szólt ugyanis, hogy vegyük meg az anyagot az ÁFÁ-s árán ÁFA mentesen az egyesülettől, miközben azt egy ÁFÁT-ját visszaigényelt Kft vett meg korábban. A további feltétel az volt, hogy készítsük el a térképet és használjuk fel az idei két versenyünkre, de a továbbiakban a térképjog kizárólag az övék, és azt tesznek vele, amit akarnak. Ugye milyen visszautasíthatatlan ajánlat?

"A másik gondolatodban ezt írod:

<Bár az OB-ra nekem sok feladatom egyébként se maradt, legfeljebb masni lehettem volna a gárda élén, én a tapaszalt méltánytalanságok és szinvonal alatti fröcsögések miatt kiszálltam.>

Nem tudom itt mire gondolsz? Talán arra, hogy a Dunántúl Kupán az egyik rendezőt kétszer kellett volna nyakon vágni, – írtad te! Na ez a színvonal alatti! Ha jól tudom senki nem kért még tőle bocsánatot a mai napig."

Abban, hogy végül kiszálltam, elég sok körülmény játszott közre. Tévedsz, nem a második pofon elmaradása váltotta ki. Ami meg a bocsánatkérések elmaradását illeti, hol találkoztál a két delikvens erre irányuló törekvésével? Mert amíg ezek elmaradnak úgy a versenyzőtársak, mint a rendezőség felé, addig nincs miről beszélni.

Üdv.   kistüsi