[Tajfutas] Emlékezzünk Monspart Saroltára!

Ábel Hegedüs abel.terkep51 at gmail.com
2022. Nov. 18., P, 21:09:43 CET

Sziasztok
Boxi nagyon szépen írt, mindennel egyetértek, a Józsa Samról írt
gondolatokkal is.
Ezt a képet viszont Homoki Géza (1947-2014) készítette és adta át nekem,
amikor az
50 év futás, Monspart Saroltának írtuk című könyvhöz gyűjtöttem az anyagot.
Mint Saci talán legjobb futóképét, ezt választottam a címlapra és az
alkotót a 4. oldalon feltüntettem.
Tudtommal ez volt a kép első megjelenése, azóta feltűnt itt-ott, a fotós
neve nélkül.
Én átadtam Sacinak a könyv megjelenése után, valószínűleg neki is tetszett,
mert továbbadta több helyre.
Később ez a kép illusztrálta honlapunkon a halálhírét is.
Vélhetően a könyvet használta mintául a plakett alkotója, a balassagyarmati
Kovács Gábor is.
(A levél megírása előtt egyeztettem Józsa Sanyival.)
A történethez tartozik még, hogy az MTFSz gyűjteményébe került az
eseményről a versenytérkép és mellette a zárójelentés(?), amiket
mellékelek.
A térképről látszik, hogy a baleset a pálya vége felé, a 10-es pont után
történt és a kategória női, tehát nem ő volt egyedül a szebbik nem
képviselője a versenyen.
A négy nyelvű irományból én szinte csak a fasort értem, de a dátumok
április 18 és 20. (Fordítási-értelmezési segítséget köszönettel vennék.)
A váltóbajnokság május 20-án volt Salgótarjánban.
Mindezek semmit nem vonnak le sem Boxi, sem MoSa érdemeiből.
Alig 50 éve történt...
Ábel

Bozán György <bozan.gyorgy at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. nov. 18., P,
11:41):