[Tajfutas] Pontos pozíció - hosszú lesz a válaszom...

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2021. Feb. 19., P, 12:14:13 CET

2-3 méteres pontosság eléréséhez a *GarminGlo
<https://www.youtube.com/watch?v=D2lSJV6g1q8>* a legjobb választás. Ez egy
kis logger, ára nem sokkal 100 Euró alatt van.
Hagytam el már az erdőben szemüveget, majd 2 hónap múlva a GarminGlo által
rögzített nyomvonalat követve ráléptem 😟.
A GarminGlo-t mint külső gps-t, a Bluetooth GPS ingyenes appal lehet a
telefonhoz csatlakoztatni, tökéletesen együttműködik a szintén
ingyenes *OOMapper
<https://www.openorienteering.org/>* tájfutó térképkészítő programmal (is).
Az amerikai gps és az orosz glonass műholdakat látja.
Az első képen látható, hogy 19 műholdat lát, és 12-t használ a
helymeghatározáshoz, itt a *pontossága 1,5 m*. A második képen a rögzített
útvonal látható, amikor nem a ház takarásában mentem, hanem a kertben, az
oda-vissza útvonal tökéletesen fedi egymást.
A legtöbb tájfutó térképkészítő világszerte ezt az összeállítást használja,
én kb 4 éve használom tájfutó térképek készítéséhez. Idehaza *Marczis
István <https://www.facebook.com/watch/?v=416388248957190>* nevéhez fűződik
az GarminGlo és az OOMapperes terepmunka lehetőségének terjesztése.

[image: Screenshot_2021-02-14-14-47-35.png]

[image: Screenshot_2021-02-14-14-57-41.png]

Marczis István <marczisi at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. febr. 19., P,
11:13):