[Tajfutas] eltévedt gyerekek járványos időben

Zoltán Hegedűs z.hegedus52 at gmail.com
2021. Ápr. 26., H, 13:15:07 CEST

Kedves Sporttársak!

Fordítsuk meg ezt a problémát és nézzük meg a járványtól függetlenül,
miről is van szó.
Ismerek olyan edzőt, aki azt tanítja a gyerekeknek, hogy
lépésről lépésre, azaz tereptárgytól tereptárgyig tájékozódjanak, így
egy rövid szakaszon sosem fognak nagyot hibázni - nemhogy eltévedni.

SŐT!
Azt tanítja nekik, hogy ne kérdezősködjenek az erdőben,
hanem oldják meg a feladatot önállóan.
MIÉRT?
Mert a kérdezősködéssel megzavarja a másikat,
kiesik a koncentrációból, magam
több olyan esetet ismerek, amikor a megkérdezett versenyző
az eset után nagyot hibázott, akár pontot hagyott ki.

Mi is kell ehhez?
1. Akkor szabad versenyre nevezni őket, amikor
    megtanulták a tájékozódás alapjait, és
    önállóan végig tudnak menni a pályájukon.
2. Olyan pályára szabad nevezni őket, amin
     végig tudnak menni a tudásuk szerint.
Ez a mi munkánk, edzőknek.

Természetesen, *amikor baj van, akkor segíteni kell! *
De nem ez a gyakori, hanem, hogy a gyerek,
akinek még nincs magabiztossága az erdőben, inkább kérdezősködik.

És amíg tart a járvány vigyázzunk egymásra.
Egészséget kívánok indenkinek!

Üdv,
Hegedűs Zoltán

Andor és Katalin Vékony <vekony.arva at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021.