[Tajfutas] Egy térkép evolúciója avagy a térképészet revolúciója

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2020. Okt. 26., H, 23:46:20 CET

Sziasztok,

Serdülőnek írtam 18-án az alábbi sorokat

"Az 1963 évi Mecsek Kupa térképe is ábrázolta a Jakab-hegyet.

A térkép 1926-ban készült  és 1:50000/10 m volt. Az akkori verseny öt
pontja is a mostani ONEB területén volt. (mellékelve) Férfi győztes:
Medovarszky László (Pécsi Lokomotív)

Kezdő koromban Kaposvárról jöttünk át versenyezni és 1 vagy 2 alkalommal
(1975 tájékán) indultam olyan versenyen aminek a térképe a Jakab-hegy
déli oldalát ábrázolta (fekete-fehér), de nincs belőle példányom."

Tán van olyan pécsi olvasó, aki rendelkezik az említett térképekből egy
példánnyal.

Egy ONEB kiegészítő térkép található a mellékletben a hegy
nevezetességeivel. Az 1. számmal jelzett részen, a kövek között halad a
Mecsek-hegység legmeredekebb turista útja
<https://csodalatosmagyarorszag.hu/hirek/itthon/magyarorszag-ekkovei-a-mecsekben-zsongorko-kilato-es-a-babas-szerkovek/>.
A RouteGadget alapján itt páran leereszkedtek.

Meghallgatnám a N/F21 versenyzőinek az élménybeszámolóját a hegyoldalban
való leereszkedésekről. Fénykoromban tiszteltem a hegy ezen oldalát és
nem kacérkodtam még gondolatban sem arról, hogy fel vagy lefutok rajta.
(A Panoráma ösvény akkor még gondolatban sem létezett.)