[Tajfutas] WMOC - úgy általában

Péter Gombkötő oldgombi at gmail.com
2020. Nov. 25., Sze, 22:52:12 CET

Sziasztok!
A WMOC évek/évtizedek óta egy jól fizető üzleti vállalkozás. Ez nem baj,
tulajdonképpen sok minden ilyen üzleti alapon kellene működjön. De ha
megnézzük az ár-érték arányt, ugyanazért a nevezési díjakért más
versenyeken legalább kétszer annyit indulhatunk.
A baj az, hogy a magyarországi jövedelmek, főleg a nyugdíjak messze
elmaradnak a nyugat-európaiaktól. Amit a skandinávok könnyedén kifizetnek a
WMOC nevezési díjaként, az sokunknak megterhelő. Néhány éve
összeismerkedtem egy nyugdíjas svájci középiskolai tanárral, aki elmesélte,
hogy a tavasz közepén beülnek a lakóautójukba, és végigutazzák a tavaszt, a
nyarat, versenysorozatról-versenysorozatra járva. Szlovéniából jöttek a
Hungira, és mentek tovább Csehországba. Várom azon magyar nyugdíjas
középiskolai tanárok jelentkezését, akik ugyanezt megtehetik!
Én sokáig lelkesedtem a WMOC-ért. Indultam a skóciai, a spanyol, az olasz,
a csehországi versenyeken. De akkor még dolgoztam, munkajövedelmem volt,
nem nyugdíjam. A versenyek is valamivel olcsóbbak voltak. Most már, több
éve, éppen ilyen okok miatt, nem indulok a WMOC-kon. A szlovákiaira sem
neveztem, nem is szívtam emiatt.
Tudom, hogy nem lehet a nevezési díjaknál különbséget tenni, ezzel egyet is
értek. Azt is elfogadom, hogy üzleti szempontok miatt az IOF nem engedi,
hogy a szenior kategóriáknak kísérőverseny legyen. De azért mi is
szeretnénk ebben az időpontban versenyezni! Legyen nyílt technikás hosszú,
közepes, rövid. Hogy nincs rangsorpont? Hát kit érdekel?
Tudom, hogy a rendezőknek is az az érdekük, hogy sok, jól fizető induló
legyen. De én vagy indulok egy megfizethető nyíltban, vagy nem indulok!
Melyik a jobb?
Üdvözlettel
Oldgombi