[Tajfutas] Fejlámpa - javítás

Miksi-TIPO tipomiksi at chello.hu
2020. Nov. 25., Sze, 12:04:35 CET

Sziasztok!

Biztosan már korábban is volt, de én valamikor 1963-64 táján ismerkedtem meg (még nappal is kezdőként) a tájfutás éjszakai változatával. Két-három év után ez a felszerelés(em) alakult ki: nyakba akasztott rúdlámpa 4 góliát elemmel (6 volt), 3,5 V-os, vagyis túlfeszített, ezért a szokásosnál jóval erősebben világító izzóval, tartalékban egy csere-izzó, egy picike lámpa, hogy fényt adjon az izzócseréhez vagy egyéb olyan esetben, amikor a „reflektor” nem világít. Végszükségben legalább a térkép megvilágításához, hogy betaláljak a célba.

Ehhez még egy kis adalék: a versenyidő 300 (vagy 360?) perc volt (azaz 5 ill. 6 óra!), s egy 1964-es (vagy 66-os?) egy éjszakai Bp.-bajnokságot a Bakonyban 240 perccel lehetett megnyerni!

Miksi