[Tajfutas] 500-as limit

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2020. Már. 13., P, 12:07:47 CET

Valószínű a megfelelően körültekintő rendezés, és felelősségteljes
versenyzői magatartás mellett nem veszélyesebb szervezetten nekiindulni az
erdőnek, parknak, utcának, mint elmenni a boltba.
Azonban meg tudom érteni, ha valaki (hatóság, rendező, stb) nem akar még
minimálisat se kockáztatni. Az emberekben is ott bujkál a félelem, ilyen
váratlan helyzetben még nem voltunk. Szerintem érdemes ezt a bizonytalan
időszakot a "sorok rendezésére" kihasználni. Mint "résztvevő" versenyző
természetesen edzeni, futni egyénileg, vagy ha van engedélyezett kisebb
verseny, és készülni a jövőre. Mint rendező átnézni a felszerelést,
javítani, pótolni, esetleg térképet karbantartani, készíteni, ami jól jön
majd később. A váratlanul felszabaduló időben lehet a tájfutók közössége
számára hasznos tevékenységet folytatni, oktatóanyagot készíteni,
publikálni, stb.
A legendás közép és hosszútávfutó, később a BEAC-os tájfutók és egy időben
a válogatott edzője, *Garay Sándor
<http://lazarus.elte.hu/tajfutas/magyar/elhunytak/garay_sandor.htm>* nagy
hatással volt rám serdülő koromban, amikor arról mesélt, hogy 1944-ben, az
ostrom alatt a pincéből fellopódzott a szétlőtt ház lépcsőházába, hogy ott
eddzen, ha már az utcára nem mehetett ki. És 1944-ben meg is nyerte az első
bajnokságát!
ET

miklos mets <miklos.mets at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. márc. 13., P,
11:21):