[Tajfutas] szélmalomharc

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2020. Jún. 10., Sze, 19:57:23 CEST

Sziasztok!

Ezzel ilyen formában nem értek egyet. Viszont úgy módosítanám Szabolcs
javaslatát, hogy az általa említett hivatalos vagy a nagyvilágnak szánt
megnyilatkozásban nagyon üdvös lenne időnként megemlíteni, hogy a tájfutás
szóban a "táj" szóelem nem egy kies helyet fejez ki, hanem a tájékozódás
fogalmára utal. Persze nem kéne minden egyes alkalommal, de azért elég
gyakran célszerű lenne ezt megmagyarázni, hogy azoknak is legyen fogalmuk
róla, akik nem ismerik ezt a sportágat.

Saját ifjúkori élményemre hivatkozok. Mindig eszembe jut, hogy amikor
falusi iskolás gyerekként hallottam a sporthírekben tájfutásról, értelmezés
híján mindig egész másra gondoltam, mint ami valójában a tájfutás,

Nem a tárgyhoz tartozik, de ha már nálam van a szó, hadd mondjam el, hogy a
"mezei futást" is (amit Valkony Feri bácsi a tájfutók számára is nagyon
fontosnak tartott) egész másként képzeltem el korábban, iskolás korban,
mint ami valójában.

És még egy rövidítés eszembe, amit 2 eltérő értelemben is használ a
sportágunk. Arra is sokára jöttem rá, hogy a jelleghatár és jellegfa
szavakban mit fejez ki a "jelleg" szóelem. Nem egészen ugyanazt a kettőben.

 jellegfa = jellegzetes fa, ugye, de a jelleghatár az nem jellegzetes határ.

Vajon ma az edzők elmagyarázzák az ilyen rövidítéseket a gyerekeknek?

Üdv:
Gerzson

Szabolcs Tornai <tornai.szabolcs at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. jún.
10., Sze, 19:31):