[Tajfutas] MapRun a hétvégén - SOS funkció

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2020. Feb. 18., K, 12:51:01 CET

Szerintem ha *van* nála telefon, az elég SOS lehetőséget (mondjuk felhív
valakit) biztosít.
Az egy külön dolog, hogy a MapRun-ban, -ha a pálya úgy van beállítva- van
egy "kékpontos" lehetőség, amikor végig lehet látni merre jársz. Ez
kezdőknek, nehéz terepen a haladóbbaknak is nagy segítséget,
magabiztosságot nyújthat.
Egy rangsoroló "papíros" versenyen rendezéstechnikailag elég sok
többletmunkát igényelne, ha néhány kategóriának még MapRun pályát is
biztosítanánk. Ezenkívül az is elgondolkoztató, hogy egyesek
*"varázstérképpel" 🙂*, ami mutatja hol van éppen, járkálnak a
versenyterepen.
Az más kérdés, hogy nagyobb tét nélküli versenyen, mint például a *Boróka
Kupa, tavaly
<http://www.p.fne.com.au/rg/cgi-bin/SelectResultFileForSplitsBrowserFiltered.cgi?act=fileToSplitsBrowser&eventName=CombinedResults_HUNBKK%2520Bocsa%2520BorokaK%2520OPENE%2520PZ1510112019%2520PXACV.csv>*
kisérletképpen sikerrel rendeztünk (*és rendezünk idén is, nemsokára
<http://www.astrois.hu/boroka-tavasz/2020/hu_invit.html>*) kékpontos MapRun
kategóriát, ott viszont az SOS lehetőség a kinyomtatott térkép, amit a
MapRunnerek is megkapnak, ha a telefonnal bármi történik, betaláljon a
célba.
Egy kicsit a jövőbe nézve, érdekességképpen: a MapRun fejlesztése
folyamatos, tervben van egy olyan lehetőség, ha a telefonok rendelkeznek
állandó Internet kapcsolattal, egy másik telefonon "live tracking"-gel
látni lehet majd, merre jár az illető. Ha nemcsak a Világbajnokságokon,
válogatott edzéseken állna rendelkezésre ez, hanem egy egyszerű edzésen is,
el lehet majd gondolkozni, mire lehetne használni.

Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. febr.
18., K, 11:35):