[Tajfutas] a csehek és mi

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2019. Sze. 3., K, 20:03:30 CEST

Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2019.
szept. 3., K, 19:44):

> Nem járok erdőbe, de máshová se nagyon.
>
> Kérdeném: megnövekedett a gyalogos túrázók (kirándulók) száma?

Szerintem igen. A "koca"turistáké (kirándulóké) és a "faj"turistáké
(teljesítménytúrázóké) is.
És nagyon sok más szabadidős tevékenységé is. 15 éve elvétve találkoztam
futókkal vagy biciklisekkel kisvárosunk körül, most már csak nagyon rossz
időben nem merészkednek ki.

> Elég csak a tárgyi eszközöket felújítani, vagy kell más is, hogy vonzó
> legyen egy kikapcsolódási lehetőség?

Pl. egy új kilátó biztos, hogy sok-sok látogatót vonz, és sok-sok új kilátó
épült. (Néhol talán túl sok is, legalábbis a tyukodi 11
<https://444.hu/2017/06/30/tizenegy-kilato-epult-unios-penzbol-a-ketezer-lakosu-alfoldi-faluban-tyukodon>
nekem soknak tűnik :-)

> Elég, ha van sok, jó térképünk, csili-vili SI Air+ dugókánk, Adidas
> cipőnk, terepjárónk, GPS óránk, karbon kerékpárunk, 65000 lumenes
> fejlámpánk stb. és slussz?

Nem, mert a tájfutás sokkal kevésbé autodidakta tevékenység, mint a
kirándulás, túrázás. Ezt nem lehet (legalábbis nem könnyű) egyedül csinálni.

Azért (is) vagyunk kevesebben, vagy legalábbis nem elegen, mert míg harminc
éve erősen kellett törnöd a fejed, hogy a táj(ékozódási)futáson és a
túrázáson kívül erdei, vagy igazi szabadtéri sportot tudj mondani, addig
manapság a lábujjaidat is be kell vonni az összeszámolásuknál, de még a
szomszédét is.

persze nagyon leegyszerűsítettem, és nyilván nem csak ezek az okok
kovacsp

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>