[Tajfutas] Mecsek Kupa 1.nap pályái a RG-en

Andor és Katalin Vékony vekony.arva at gmail.com
2019. Ápr. 22., H, 09:55:08 CEST

Luji Papa!
Nem az a lényeg, hogy te át tudsz menni, lásd: ISSOM vonatkozó részei:

“Annak érdekében, hogy a sprinttájfutó versenyek lebonyolítása sportszerű
legyen minden versenyző számára, a térképen átjárhatatlannak jelölt
objektumokat, függetlenül azok tényleges leküzdhetőségétől, a versenyzőnek
tilos keresztezni.

Ez az elv két szempontból nagyon fontos:

- Lehetetlen meghatározni egy olyan pontos magasságot, aminél egy objektum
leküzdhetetlenné válik.

A gyakorlati leküzdhetőség nagyrészt a versenyzők fizikai adottságaitól
függ, mint magasság, erőnlét.

Ha a térképen átjárhatatlanként jelölt objektum egyben tilos is a sportoló
számára, akkor minden versenyző számára azonosak a feltételek.

- Bizonyos területek és vonalas objektumok keresztezése a parkokban és
városi terepeken jogszabályban tiltott lehet.

A sikeres versenyzés elsődleges tényezői a futási és a tájékozódási
képesség kell, hogy legyenek, és semmiképpen se a szerencse befolyásolja,
hogy a versenyző le tud-e küzdeni egy akadályt, megsértve ezzel akár a
közjogot is.

Következésképpen az a versenyző, aki ezt az elvet – amely egyben része az
IOF versenyszabályzatnak is – megszegi, ki kell zárni a versenyből.”

Üdv:
Andor

Nagy Lajos <nagyluji43 at vipmail.hu> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 22., H,
7:51):