[Tajfutas] Hegyi vs. tájékozódási futás a Kossuth Rádióban

dr. JANKÓ Tamás jankot at t-online.hu
2018. Nov. 30., P, 09:45:04 CET

Azért arra kíváncsi lennék, hogy Ripszám Henriknek 1925-ben hogyan sikerült rávennie atlétákat, evezősöket, stb. arra, hogy egy szál (akkori színvonalú!) térképpel nekivágjanak az ismeretlennek…

Tudom, hogy vannak terep(úton)futó versenyek, magam is szoktam ilyeneken indulni. Persze nem az agyon hype-olt „trail” versenyeken, hanem pl. a Futapest rendezvényein. Ezek korrektek, nincsenek agyon szabályozva, és nem a pénzlehúzásról szólnak. Ja, és eldobható pohár is van :) Viszont a Hegyifutó eddig nem ebben a kategóriában pozícionálta magát, hanem mint egyfajta átmenet a terepfutás és a tájfutás között. Kár, hogy elmozdult ettől az iránytól…

Isti, az nem zavarja az igazságérzetedet, hogy Te jobban tájékozódsz, és ezért rövidebb úton/hamarabb teljesítesz egy tájfutó versenyt? Az igazságosság kedvéért nem kellene a tájfutó versenyek pályáit is kiszalagoztatni, hogy egyenlőek legyenek a feltételek? :)