[Tajfutas] Hegyi vs. tájékozódási futás a Kossuth Rádióban

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2018. Nov. 30., P, 00:29:42 CET

Sziasztok!

Szerintem sem kéne végig kiszalagozni. Jövőre talán nem is biztos, hogy
bevállalják a Szparis fiúk, mert idén nemhogy nőtt volna a létszám,
hanem csökkent tavalyhoz képest, úgyhogy nem is igazán érte meg a
beleölt munkát.

Ezt a versenyt anno a brit fell running ihlette, ami pont arról szól,
hogy a pontok előre ismertek, és nincs kötelező útvonal. Szerintem ezt
kéne megtartani, és valahogy úgy marketingelni, hogy olyan résztvevőkkel
nőjön a létszám, akiknek ez nincs ellenére, akár még tetszik is nekik.
Elvileg megvalósítható kéne, hogy legyen, mert az európai országok nagy
részében és az egykori brit gyarmati országokban léteznek a normál
tájfutásnál hosszabb távú, de valamivel egyszerűbb navigációt igénylő
versenyek, és ezeken a mezőnynek csak egy részét adják a "hagyományos"
tájfutók.

Az is egy komoly marketing-munka eredménye, hogy a trail versenyekre egy
rakat pénzt befizetve tódul a nép (köztük tájfutók is), hogy különböző,
nem feltétlenül szükséges dolgokat cipelve libasorban kövessék a szalagokat.

Hasonlóan, hogy az akadályfutó versenyek olykor tájfutó szemmel is durva
pályájára is aszfalton nevelkedett tömegek mennek szintén nem olcsó
nevezési díjakat befizetve.

Üdv,
Skuló Marci