[Tajfutas] OB átmenetek

Gy�rgy Boz� bozan.gyorgy at gmail.com
2018. Júl. 31., K, 17:32:30 CEST

Ha már felfelé indultál a rajtból én a mellékelt útvonalat nyomtam volna.

Akkoriban a tájfutás az útvonalválasztásról szólt.
Erre lendült az inga a természetjáró tájékozódással szemben, ahol megadott
útvonalat kellett követni.
Meg a hozzánk eljutott szakirodalom is ezt hangsúlyozta.

Akkor még meg lehetett verni a svéd világbajnokot itthon, aki otthon a lila
vonal követéshez szokott.
Így nyert Boros Zoli '74-ben a Nov7-en, meg Kelemen Janó '80-ban a
skandinávok előtt!

Ma is leginkább a sprintben tudjuk felvenni a kesztyűt, ahol útvonalat kell
választani.
Itthon ma is a legnagyobb hiánycikk az iránytartás, mert kevés az olyan
terepünk, ahova kell.
Ezért senki sem fejleszti az irányérzékelését.

Boxi