[Tajfutas] Diákolimpa a sportág népszerűsítéséért

BogosT bota71 at gmail.com
2018. Dec. 19., Sze, 13:40:19 CET

Én nem a pályák nehézségét próbáltam meg fejtegetni, hanem a felkészülést a
versenyre - akármilyen szinten is. Avagy: mitől sír a gyerek versenyen?
A diákolimpián iskolák diákjai versengenek egymással. Az iskolák nevezik a
diákokat. Nálunk régen diáksportkör keretein belül sportoltak a fiatalok, a
testnevelő tanárok irányítása alatt, különböző sportágakat kipróbálva. Ez
működik jelenleg a mi sportágunknál?
Az iskolákban helyileg ez teremtájfutás és elméleti oktatás keretein belül
működhet, esetleg parktájfutás. Miért lenne fontos az iskolának, hogy a
diákja eredményt érjen el egy olyan sportágban, amire nem tudja
felkészíteni? Egyáltalán ott vannak a testnevelő tanárok a versenyen?
Tudnak egyáltalán arról, hogy a diákjuk indul? Miért lenne fontos egy
gyereknek hogy pont a Tájékozódási Futó Diákolimpián indulhasson, ha nem
ismeri a tájolót, a térképjeleket, nincsen tisztában a sportág alapjaival?
A spotág alapjainak megismertetését követően kiviszik-e a diákokat erdőbe,
térképpel?
A szalagozott pálya jó a 14 év alatti korosztálynak, amíg csak
biztonságérzetet ad, de ha valaki felkészítés nélkül küldi ki a diákot,
hogy csak rohanjon végig a szalagon, akkor ott hol van a sportág alapja, a
tájékozódás?

Üdv.:
  T.
Zakarias.Janos <torekves at yahoo.com> ezt írta (időpont: 2018. dec. 19., Sze,