[Tajfutas] Milos Nykodym kifakadása az IOF ellen

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2018. Dec. 10., H, 19:43:13 CET

"Számomra, aki fotelből követem az eseményeket, a long események kicsit
> uncsiak közvetítés szempontjából"
>
> Tudom, nem rólunk vénekről szól ez az egész, de én magam valahogy nem
szeretném, ha a tájfutás abba az irányban fejlődne legdinamikusabban, amit
a nézők szeretnének látni.
Szerintem tök jó úgy a tájfutás, hogy csinálni jobb, mint nézni (persze
ilyen dolog azért akad még a tájfutáson kívül is néhány :-)

Valahol nagyon hátul dereng az agyamban egy olyan PWT futam, ahol a
versenyzők az állatkert tigrisketrecei között futottak, de most csak egy
ilyen <http://www.p-w-t.org/home/history.asp?news_id=499> képet találtam.
Valószínűleg a nézők csak akkor lennének igazán elégedettek, ha vagy
kerülhetnének pontok a ketrecen belülre is, vagy kinyitnák az összes ajtót.

Ha már a PWT-t  említettem, meg kell jegyeznem, hogy az IOF hozzáállása úgy
általában a parkversenyekhez eléggé "egyenetlen".
Mårtenssonék '96 körül kitalálták, hogy milyen jól eladható a parktájfutás
a népnek, és egy jól menő szériát (PWT) szerveztek köré, '97-ben Budapesten
is volt futama.
Az IOF-nak meg csak pár év múlva esett le, hogy ebben biznisz van, és
(innen messziről szemlélve úgy tűnik, hogy) einstandolta a parkversenyeket
sprint néven.

És most kb. ezzel a versenyszámmal akarja népszerűsíteni a tájfutást,
holott az "igazi" tájfutás az valami egészen más.
Lehet nézőket csábítani és indulókat verbuválni a sprintversenyekkel, a
városi környezettel, de tényleg többen leszünk ezzel az erdei versenyeken?
Vagy csak annyi változik majd, hogy a versenyeink ötöde-negyede-harmada
beköltözik majd (?) a városba? (...már beköltözött...)
Tényleg ezt akarja a többség?
Érdekes lenne látni egy olyan felmérés eredményét, ahol a teljes életkori
spektrum megnyilatkozik arról, hogy melyik versenyszámokat szereti a
legjobban.
És simán lehet, hogy az jönne ki, hogy a fiatalok már sokkal inkább a
rövid- és középtávra szavaznak.
Akkor viszont lassan, de biztosan "annyi" lesz a klasszikus tájfutásnak,
persze tubákos szelence és a gramofon is kiment már a divatból, pedig a
maguk idejében biztos menő dolognak számítottak.

Visszatérve az uncsiságra:
Szerintem jó lenne, ha a tájfutásból legalább az egyik VB versenyszám
megmaradhatna olyannak, amilyennek kitalálták.
Magányos harc az elemekkel, gondolkodtató átmenetek, végig figyelős pálya,
amit nem a kameraállások helye, az átfutószakaszok hossza, a nézők
kiszolgálása határoz meg.

kovacsp
(aki egyébként a sprintversenyeket is szereti, de...)

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>