[Tajfutas] KOB-OVB

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2017. Jún. 26., H, 11:20:53 CEST

Sziasztok!

> Lassan esedékes lenne, hogy az Elnökség egyértelműen állást foglaljon
> az air+ OB-kon történő használatáról, azaz vagy tegye kötelezővé vagy
>  tiltsa be (ez utóbbit csak mint elméleti lehetőséget tudom
> elképzelni), a jelenlegi használat ugyanis a rendező ízlésén múlik,
> ami elég bizarr.

Tavaly az elnökség kétszer tárgyalt a témáról, a már korábban linkelt
tavaszi ülés után a szeptemberin már kifejezetten az OB-kon való
használatról is szó volt. http://mtfsz.hu/?p=2004
Akkor született a most is érvényes döntés, hogy a rendező választásától
függően bármilyen versenyen használható. Az Air+ rendezői szempontból is
jelent pluszfeladatokat (pl. a "rádiós" pontokról való adatbehozatal
terén), amire nem kéne kötelezni az OB-rendezőket. Maradjon ez egy
extra, amivel csak akkor foglalkozik a rendező, ha az alapfeladatokkal
(térkép, pályák, rendezéstechnika) minden rendben van, mint most a hétvégén.

Én egyébként nagyjából minden korábbi hozzászólóval egyetértek. A
rövidebb OB-kon (középtáv, sprint, váltók) nem használnám az Air+-t, a
hosszabbakon (normáltáv, hosszútáv, éjszakai, csapatok) és a
kupaversenyeken igen. A gyártó céggel 18 éve működik együtt az MTFSZ, a
hazai eladások arányában kap vissza különböző módokon (ezeket most nem
részletezem), de pl. SIAC-okat a tavalyi becserélős kampányt leszámítva
nem árul az iroda. Többek közt mert nem érzem kiforrottnak, hogy miként
tudják majd a dugókákat egyesével menedzselni (elemcsere, és egyéb
működési problémák, amikből láttam már bőven).

Amit viszont kérni szeretnék, hogy az 'Air+' feliratokat a rajt- és
eredménylistákban hagyjuk el! Egyrészt a jelek szerint nem is sikerült
valós képet mutatni vele, másrészt nekem a zsidók háború előtti
megcsillagozását juttatta eszembe. A dugókaszámot érdemes lehet betenni,
abból jóval több infó is kiolvasható (pl. hogy Dénes Zoli a leglassabb
5-ös dugókával verte le a mezőnyt, meg nekem is hasznos lehet a
kintmaradt MTFSZ-es bérelt dugókák keresésében).

Üdv,
Skuló Marci