[Tajfutas] Sokadjára : adatbank- rangsoroló versenyek rangsorpontjai

Pap Attila papattila at petrolterv.hu
2016. Júl. 21., Cs, 21:09:10 CEST

Ami az itthon 1-2 éve meghonosodott sportágak 5-10 ezres tömegét illeti, az évente hány versenyt (rajthoz állást) jelent? És éves szintem mekkora költséget a tájfutásban használatos nevezési díj többszöröséért? És az éves szinten összegzett létszám (fő x alkalom) mekkora?

Nem szeretném reklámozni itt…de meglepődnél ha tudnád :)

Aki legalább olyan aktívan versenyez, mint egy átlag tájfutó, az két-három hetente el tud jutni olyan versenyre, ahol 5-6 ezres versenyzői létszám van. Ebből az általad említett összegzett létszám 50-60 ezer !!!

A tájfutás ezt (sajnos) meg sem közelíti. Mennyi az átlagos rangsoroló verseny létszám manapság? 3-400 fő? Egy ROB-on talán összejön az ezer.

Persze tájfutni lehet minden hétvégén, de közel sem ugyanolyan színvonalon.

A díjazást már egy-két hete rendesen kifigurázták (teljesen jogosan!!!) és a térkép vagy pályák minőségét is lehet olykor vitatni.

De…amíg ez társadalmi munkában működik, addig nagyon bírálni sem lehet…

Örök dilemma, hogy egy esetleges nevezési díj növeléssel és ezzel együtt a minőség és a szolgáltatás növekedésével a versenyzőket megfogni vagy elűzni lehet.

És egy másik felvetésre…miszerint a rangsorpont és a minősítés a sportágunk alapja… teljesen abszurd, hogy Br-ben néha erősebb pontot lehet futni, mint ugyanazzal az teljesítménnyel A-ban vagy E-ben.

Mégis így van…erre a rangsorpontra épül a minősítés. Ez így rendben van? Mit ér egy tájfutó II. osztály ha röhögve meg lehet futni, miközben maratonon (ha jól emlékszem) 2:30 alatt van meg a II. osztály.

Üdv,

A.