[Tajfutas] Szeged RVOB

Zoltán Miháczi mihacziz at gmail.com
2015. Sze. 15., K, 08:33:12 CEST


Sziasztok!

Idén az F/N-nel azonos elbírálással számít a bajnoki pontversenyben.
Orsi javaslatát vettük, a tapasztalatok és a számok alapján majd az évvégén
ezt is figyelembe vesszük.
Üdv
Mihók

2015. szeptember 15. 8:21 Balázsné Krasznai Orsolya írta, <
bakrorsi at gmail.com>:

> Sziasztok!
>
> Péterrel ellentétben nekem nagyon "bejön" ez a speciális tájfutás.
> Látványos, pörgős, klassz helyekre vezetnek el, a városban sétálókat és a
> sajtót is megfogja az izgalmas légkör, felfigyelnek a sportágunkra. De
> mivel hagyományteremtésről van szó, minden tapasztalatot jól meg kell
> fontolni, hogy évről-évre tökéletesíteni lehessen az élményt.
> Én most nem rendezési, hanem a bajnoki rendszerbe való beillesztésével
> kapcsolatos kezdeti nehézségre hívnám fel a figyelmet.
>
> Keresem a szabályzatban, hogy vajon hogy számítják a Vegyes nemű váltó
> pontszámait, de nem találok erre utalást:
>
> A.8. Bajnoki pontverseny
> A tájékozódási futó szakág bajnoki pontversenyének számítása az alábbi
> bajnoki
> versenyszámok eredményei alapján történik: HOB, ONEB, KOB, ÉOB, ROB, OCSB,
> OVB,
> OEVB, ORVB, PCSB.
> Az FN 14, 16, 18 és 20 kategóriákban az 1-6. helyezett magyar
> állampolgárságú egyéni
> versenyzők (7-5-4-3-2-1), illetve az 1-8. helyezett MTFSZ-tagszervezet
> csapatok és váltók
> szereznek (10-8-6-5-4-3-2-1) bajnoki pontot.
> Az FN 21 kategóriákban az 1-8. helyezett magyar állampolgárságú egyéni
> versenyzők (10-8-
> 6-5-4-3-2-1), illetve az 1-10. helyezett MTFSZ tagszervezet csapatok és
> váltók szereznek (12-
> 10-8-7-6-5-4-3-2-1) bajnoki pontot.
> Az Egyesületi Váltóbajnokság Női és Férfi kategóriájában az 1-10.
> helyezett MTFSZ
> tagszervezet váltók szereznek (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) bajnoki pontot.
> Országos bajnokságon elért holtverseny esetén egyenkénti indításos egyéni
> versenyen a
> holtverseny minden tagja a magasabb pontot, tömegrajtos (váltó vagy
> egyéni) verseny
> esetén a két helyezés pontértékének átlagát kapja.
> A holtversenyt az Országos Egyesületi Váltóbajnokság dönti el (esetleges
> további
> holtversenyt az Országos Váltóbajnokság).
>
> Amennyiben a V(vegyes) kategóriára is az F/N pontszámítása érvényes, az
> teljességgel aránytalanul értékel.
> Nem csak két nem összteljesítménye, hanem 18-ban két korosztályé is adódik
> itt össze.
> Míg egy hagyományos csapat vagy váltóversenyen gyakran nincs is annyi
> induló csapat, amennyi bajnoki pontot kap, itt 3-4-szer annyi küzdő csapat
> van, ahol még a 20-25. helyet is értékes teljesítménnyel lehet megszerezni.
>
> Szerintem ezt is alaposan átgondolva speciálisan kellene szabályozni.
> Köszönettel:
> Krasznai Orsolya
>
>
> 2015. szeptember 15. 6:52 Szieberth Péter írta, <szieberth at gmail.hu>:
>
>> Sziasztok!
>>
>> Előre bocsájtom, hogy tanulságként írom meg gondolaimat Szegedi Rövidtávú
>> kapcsán. Talán nem vagyok egyedül azzal, hogy ez a versenyforma nem igazán
>> "jön be" nekem. Nem véletlen, hogy erős a törekvés, hogy a Nemzetek
>> Bajnokságán (VB) is a Normáltávtól elválasszák (más évben rendeznék).
>> Szegeden kivitelben és tartalomban is megfelelő szintet kaptunk. Ezt le
>> kell szögezni, mert a pályák és a körítés nem kérdőjelezhető meg. Szeged
>> csodálatosan szép város… és tele van kocsmával. A váltó viszont
>> gyerekcipőben jár és ennek tanulságait elemezni kellene. Én első futó
>> voltam a "hosszú szenioron", az a lökdösődés a 30 fölötti induló, akik egy
>> vonalvezetésen voltak, ami ment a pálya 2/3-ig, elképesztő és lehangoló
>> volt. Ha rögtön az elején a két kör külön vált volna (a fele az egyikkel
>> majd a másikkal futott volna)… vagy több variáció, több első pontok(?).
>> Hiába van 3 pont érintési hely(doboz) elhelyezve, ha a másik 2 helyen
>> dugókkal közelharcot vívok! Van egy létszám, ami ebben a versenyformában
>> egy irányban nem elengedhető.
>>
>> A pontok száma is "megtréfált" párunkat. Ajándékba kapott a dugókámmal
>> kapcsolatban fogalmam sem volt, mennyi a tárolási kapacitása. Régen voltam
>> olyan helyzetben, hogy ezzel érdemben foglalkoznom kellene. Viszont vannak
>> olyanok akik ezt tudhatják. Nem kaptunk tájékoztatást ennek a hibának
>> kiküszöbölésére (magyarán kidiszkozták a váltónkat). A balhét egyedül
>> velünk nyelették le. Tudom a szabályzat, mely ezt írja:
>>
>> *17.3. A versenyző felelőssége*
>>
>> - Egyértelmű és megfelelő sorrendben történő pontérintéséért és a célban
>> történő kiolvasásáért a
>>
>> versenyző a felelős;
>>
>> - a pontérintést igazoló dugóka (elektronikus karton) helyes
>> kezeléséért, annak meghibásodása
>>
>> esetén a tartalék igazoló eszköz megfelelő alkalmazásáért a versenyző
>> felelős;
>>
>> - amennyiben a rendezőség versenyzőkartont alkalmaz a pontérintés
>> igazolására, úgy azt a
>>
>> versenyzőnek a célban le kell adnia.
>>
>> *7.7. Hiányzó elektronikus pontérintés*
>>
>> - Ha a versenyző pontfogása a versenyző hibájából hiányzik, akkor az
>> eredménye nem fogadható
>>
>> el, a versenyzőt ki kell zárni.
>>
>> Sportident használata esetén az előző szabály azt jelenti, hogy
>>
>> - ha egy elektronikus egység nem működik (azaz nem ad visszajelzést), a
>> versenyzőnek kötelessége
>>
>> használni a tartalék pontérintést igazoló eszközt (pl. lyukasztó).
>> Amennyiben a pontérintés
>>
>> igazolása a dugókából és a tartalék lyukasztásból is hiányzik, a
>> versenyzőt ki kell zárni.
>>
>>
>>
>> DE azért azt is írja:
>>
>>
>>
>> *21.2.3. Nem értékelhető versenyző:*
>>
>> *- **nem érintett minden kötelező ellenőrző pontot;*
>>
>> - a versenyt feladta;
>>
>> - a versenyidőt túllépte;
>>
>> - nem sorrendben érintette az ellenőrző pontokat;
>>
>> - elektronikus vagy versenyzőkartonját elhagyta, vagy másra bízta;
>>
>> - a váltó vagy csapat, amelynek tagja volt, nem volt teljes létszámú;
>>
>> - a versenybíróság kizárta;
>>
>>
>>
>> Én és mások is, érintettek minden kötelező pontot, sorrendben is, csak a
>> ("gyors", nem olcsón vett dugóka) 29 + a célt bír bevenni. A hiányzó (30
>> pontunk volt) 1 érintés az utolsó pont, mely kábelen megjelent a célban a
>> monitoron. Tehát megjelent, hogy fog(tuk)am. De nem szúrtam. Az
>> életképtelen dolog, hogy a hangosítás üvöltése mellett halljam, hogy már
>> nem csippant (ha megtelik nem csippan) az utolsó ponton, hogy azt
>> figyeljem, pláne a befutóponton rövidtávú versenyen rohanásában az elmaradt
>> fényjelzést.
>>
>> Úgy gondolom hibázott:
>>
>> - a pályakitűző aki ezzel a lehetőséggel (hogy vannak olyan dugókák amik
>> nem bírnak 30 pontot) nem számolt
>>
>> - a rendezőség, akikben szintén a pályakitűző hibáját elkövetve fel sem
>> merült a tájékoztatás. Emlékeimben van egy OB a Mátrában (?), ahol a
>> rajtban minden érintett kategóriában kicserélték a dugókákat olyanra
>> (akinek kellett), ami többet tud tárolni!
>>
>> - hibázott az MTFSZ által küldött ellenőr (L.Áron) aki erre a
>> rendezéstechnikai hibalehetőségre nem hívta fel a rendezőség figyelmét, de
>> kizárt mindenkit.
>>
>> - és elsősorban én(mi) akik nem tudtuk, vagy nem figyeltük oda arra,hogy
>> 30 pont lesz. Nem vagyunk tisztában a dugókánk paramétereivel. Nem kerestük
>> meg az utolsó ponton az  egyetlen szúrót, ami 20 cm volt a földtől. Nem
>> figyeltük a hangos mellett a csippanást és fényjelzést, majd komótosan
>> bevánszorogtunk volna a váltásra. A szabályzatot azért fogalmazták meg így,
>> mert számtalan reklamáció volt, hogy fogott vagy sem valaki egy pontot.
>> Képtelenség lenne ellenőrizni, hogy egy távoli pont esetén rögzítette vagy
>> sem a doboz a versenyző adatait. És addig áll az eredmény hirdetés!  De
>> ebben a konkrét esetben a befutópont a célba be volt kábelezve, egy kis
>> rugalmasság jó jött volna.
>>
>> Mint versenyző és ellenőrző bíró is tanultam az esetből, csak a
>> csapattársaimat sajnálom, hogy feleslegesen gürcöltek.
>>
>> Szieberth Péter PVM
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Tajfutas mailing list
>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Tajfutas mailing list
> Tajfutas at lazarus.elte.hu
> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20150915/73b98d59/attachment.html>


További információk a(z) Tajfutas levelezőlistáról