<div dir="ltr"><div>Sziasztok!</div><div> </div><div>Idén az F/N-nel azonos elbírálással számít a bajnoki pontversenyben.</div><div>Orsi javaslatát vettük, a tapasztalatok és a számok alapján majd az évvégén ezt is figyelembe vesszük.</div><div>Üdv</div><div>Mihók</div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2015. szeptember 15. 8:21 Balázsné Krasznai Orsolya írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:bakrorsi@gmail.com" target="_blank">bakrorsi@gmail.com</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div><div><div><div><div><div><div><div>Sziasztok!<br><br></div>Péterrel ellentétben nekem nagyon "bejön" ez a speciális tájfutás. Látványos, pörgős, klassz helyekre vezetnek el, a városban sétálókat és a sajtót is megfogja az izgalmas légkör, felfigyelnek a sportágunkra. De mivel hagyományteremtésről van szó, minden tapasztalatot jól meg kell fontolni, hogy évről-évre tökéletesíteni lehessen az élményt.<br></div>Én most nem rendezési, hanem a bajnoki rendszerbe való beillesztésével kapcsolatos kezdeti nehézségre hívnám fel a figyelmet.<br><br>Keresem a szabályzatban, hogy vajon hogy számítják a Vegyes nemű váltó pontszámait, de nem találok erre utalást:<br><br><font size="1">A.8. Bajnoki pontverseny<br>A tájékozódási futó szakág bajnoki pontversenyének számítása az alábbi bajnoki<br>versenyszámok eredményei alapján történik: HOB, ONEB, KOB, ÉOB, ROB, OCSB, OVB,<br>OEVB, ORVB, PCSB.<br>Az FN 14, 16, 18 és 20 kategóriákban az 1-6. helyezett magyar állampolgárságú egyéni<br>versenyzők (7-5-4-3-2-1), illetve az 1-8. helyezett MTFSZ-tagszervezet csapatok és váltók<br>szereznek (10-8-6-5-4-3-2-1) bajnoki pontot.<br>Az FN 21 kategóriákban az 1-8. helyezett magyar állampolgárságú egyéni versenyzők (10-8-<br>6-5-4-3-2-1), illetve az 1-10. helyezett MTFSZ tagszervezet csapatok és váltók szereznek (12-<br>10-8-7-6-5-4-3-2-1) bajnoki pontot.<br>Az Egyesületi Váltóbajnokság Női és Férfi kategóriájában az 1-10. helyezett MTFSZ<br>tagszervezet váltók szereznek (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) bajnoki pontot.<br>Országos bajnokságon elért holtverseny esetén egyenkénti indításos egyéni versenyen a<br>holtverseny minden tagja a magasabb pontot, tömegrajtos (váltó vagy egyéni) verseny<br>esetén a két helyezés pontértékének átlagát kapja.<br>A holtversenyt az Országos Egyesületi Váltóbajnokság dönti el (esetleges további<br>holtversenyt az Országos Váltóbajnokság).<br></font><br></div>Amennyiben a V(vegyes) kategóriára is az F/N pontszámítása érvényes, az teljességgel aránytalanul értékel.<br></div>Nem csak két nem összteljesítménye, hanem 18-ban két korosztályé is adódik itt össze.<br></div>Míg egy hagyományos csapat vagy váltóversenyen gyakran nincs is annyi induló csapat, amennyi bajnoki pontot kap, itt 3-4-szer annyi küzdő csapat van, ahol még a 20-25. helyet is értékes teljesítménnyel lehet megszerezni.<br><br></div>Szerintem ezt is alaposan átgondolva speciálisan kellene szabályozni.<br></div>Köszönettel:<br></div>Krasznai Orsolya<br><div><div><div><div><div><div><br></div></div></div></div></div></div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2015. szeptember 15. 6:52 Szieberth Péter írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:szieberth@gmail.hu" target="_blank">szieberth@gmail.hu</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;padding-left:1ex;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-width:1px;border-left-style:solid"><u></u>
<div>
<p class="MsoNormal"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">Sziasztok!</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">Előre bocsájtom, hogy tanulságként írom meg gondolaimat Szegedi Rövidtávú kapcsán. Talán nem vagyok egyedül azzal, hogy ez a versenyforma nem igazán "jön be" nekem. Nem véletlen, hogy erős a törekvés, hogy a Nemzetek Bajnokságán (VB) is a Normáltávtól elválasszák (más évben rendeznék). Szegeden kivitelben és tartalomban is megfelelő szintet kaptunk. Ezt le kell szögezni, mert a pályák és a körítés nem kérdőjelezhető meg. Szeged csodálatosan szép város… és tele van kocsmával. A váltó viszont gyerekcipőben jár és ennek tanulságait elemezni kellene. Én első futó voltam a "hosszú szenioron", az a lökdösődés a 30 fölötti induló, akik egy vonalvezetésen voltak, ami ment a pálya 2/3-ig, elképesztő és lehangoló volt. Ha rögtön az elején a két kör külön vált volna (a fele az egyikkel majd a másikkal futott volna)… vagy több variáció, több első pontok(?). Hiába van 3 pont érintési hely(doboz) elhelyezve, ha a másik 2 helyen dugókkal közelharcot vívok! Van egy létszám, ami ebben a versenyformában egy irányban nem elengedhető. </span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">A pontok száma is "megtréfált" párunkat. Ajándékba kapott a dugókámmal kapcsolatban fogalmam sem volt, mennyi a tárolási kapacitása. Régen voltam olyan helyzetben, hogy ezzel érdemben foglalkoznom kellene. Viszont vannak olyanok akik ezt tudhatják. Nem kaptunk tájékoztatást ennek a hibának kiküszöbölésére (magyarán kidiszkozták a váltónkat). A balhét egyedül velünk nyelették le. Tudom a szabályzat, mely ezt írja:</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><strong><span style="color:black;font-family:Tahoma-Bold;font-size:11pt">17.3. A versenyző felelőssége</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">Egyértelmű és megfelelő sorrendben történő pontérintéséért és a célban történő kiolvasásáért a</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">versenyző a felelős;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">a pontérintést igazoló dugóka (elektronikus karton) helyes kezeléséért, annak meghibásodása</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">esetén a tartalék igazoló eszköz megfelelő alkalmazásáért a versenyző felelős;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">amennyiben a rendezőség versenyzőkartont alkalmaz a pontérintés igazolására, úgy azt a</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">versenyzőnek a célban le kell adnia.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><strong><span style="color:black;font-family:Tahoma-Bold;font-size:11pt">7.7. Hiányzó elektronikus pontérintés</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">Ha a versenyző pontfogása a versenyző hibájából hiányzik, akkor az eredménye nem fogadható</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">el, a versenyzőt ki kell zárni.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">Sportident használata esetén az előző szabály azt jelenti, hogy</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">ha egy elektronikus egység nem működik (azaz nem ad visszajelzést), a versenyzőnek kötelessége</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">használni a tartalék pontérintést igazoló eszközt (pl. lyukasztó). Amennyiben a pontérintés</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">igazolása a dugókából és a tartalék lyukasztásból is hiányzik, a versenyzőt ki kell zárni.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt"> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">DE azért azt is írja:</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><strong><span style="color:black;font-family:Tahoma-Bold;font-size:10pt">21.2.3. Nem értékelhető versenyző:</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><strong><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span></strong><strong><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">nem érintett minden kötelező ellenőrző pontot;</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">a versenyt feladta;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">a versenyidőt túllépte;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">nem sorrendben érintette az ellenőrző pontokat;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">elektronikus vagy versenyzőkartonját elhagyta, vagy másra bízta;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="-ms-text-autospace:;"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">a váltó vagy csapat, amelynek tagja volt, nem volt teljes létszámú;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:rgb(77,72,92);font-family:ArialMT;font-size:10pt">- </span><span style="color:black;font-family:Tahoma;font-size:10pt">a versenybíróság kizárta;</span></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal">Én és mások is, érintettek minden kötelező pontot, sorrendben is, csak a ("gyors", nem olcsón vett dugóka) 29 + a célt bír bevenni. A hiányzó (30 pontunk volt) 1 érintés az utolsó pont, mely kábelen megjelent a célban a monitoron. Tehát megjelent, hogy fog(tuk)am. De nem szúrtam. Az életképtelen dolog, hogy a hangosítás üvöltése mellett halljam, hogy már nem csippant (ha megtelik nem csippan) az utolsó ponton, hogy azt figyeljem, pláne a befutóponton rövidtávú versenyen rohanásában az elmaradt fényjelzést.</p>
<p class="MsoNormal">Úgy gondolom hibázott:</p>
<p class="MsoNormal">- a pályakitűző aki ezzel a lehetőséggel (hogy vannak olyan dugókák amik nem bírnak 30 pontot) nem számolt </p>
<p class="MsoNormal">- a rendezőség, akikben szintén a pályakitűző hibáját elkövetve fel sem merült a tájékoztatás. Emlékeimben van egy OB a Mátrában (?), ahol a rajtban minden érintett kategóriában kicserélték a dugókákat olyanra (akinek kellett), ami többet tud tárolni!</p>
<p class="MsoNormal">- hibázott az MTFSZ által küldött ellenőr (L.Áron) aki erre a rendezéstechnikai hibalehetőségre nem hívta fel a rendezőség figyelmét, de kizárt mindenkit.</p>
<p class="MsoNormal">- és elsősorban én(mi) akik nem tudtuk, vagy nem figyeltük oda arra,hogy 30 pont lesz. Nem vagyunk tisztában a dugókánk paramétereivel. Nem kerestük meg az utolsó ponton az <span> </span>egyetlen szúrót, ami 20 cm volt a földtől. Nem figyeltük a hangos mellett a csippanást és fényjelzést, majd komótosan bevánszorogtunk volna a váltásra. A szabályzatot azért fogalmazták meg így, mert számtalan reklamáció volt, hogy fogott vagy sem valaki egy pontot. Képtelenség lenne ellenőrizni, hogy egy távoli pont esetén rögzítette vagy sem a doboz a versenyző adatait. És addig áll az eredmény hirdetés! <span> </span>De ebben a konkrét esetben a befutópont a célba be volt kábelezve, egy kis rugalmasság jó jött volna.</p>
<p class="MsoNormal">Mint versenyző és ellenőrző bíró is tanultam az esetből, csak a csapattársaimat sajnálom, hogy feleslegesen gürcöltek.</p>
<p class="MsoNormal">Szieberth Péter PVM </p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<div> </div>
</div>
<br>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank" rel="noreferrer">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>
<br>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank" rel="noreferrer">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>