[Tajfutas] Fair play

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2015. Sze. 14., H, 13:53:56 CEST

Kedves Tájfutók!

MM: Köszönöm szépen a dicséretet. Bár az az igazság, hogy sajnos kicsit én
is meg vagyok fertőződve az eléggé általánossá vált rossz szokás hatására,
és hangulatomtól függően néha, de ritkán elfogadok segítséget, még sokkal
ritkábban én kérdezek. Azonban semmi esetre sem bajnokságon vagy egyébként
éles helyzetben. Néhány gondolatot szeretnék még hozzátenni, a fair
versenyzés témájához a közelmúlt versenyei kapcsán.

Nagyon nem tetszett, hogy most vasárnap az ORVB-n az átfutás utáni parkos
területen, Szegeden a Várkertben, két gyerek is megkérdezte, két különböző
átmenetem során, hogy hányas pontra megyek. Természetesen nem válaszoltam,
és annyi becsület volt a kérdezőkben, hogy nem kérdeztek újra, nem
erőltették a válaszadást. Egy ennyire pörgő versenyen néhány mp-nyi
megállás is érdemben befolyásolhatja az eredményt.

Múlt vasárnap, a Papp János emlékversenyen, Ruzsán, ahol F55-ben
versenyezve, és erős fáradtságot érezve, semmi esélyem nem volt jó
helyezésre, a versenyidő is már eléggé előre haladott volt, minden
kérdezőnek megálltam, és segítettem nekik. Sőt, egy összeverődött
gyerekcsapatnak én szóltam, hogy merre keressék a pontot, anélkül, hogy
kérdeztek volna. A szituációból elég egyértelműen látszott, hogy ezek
valamennyien nem dobogós helyezésért versenyeztek.

Véleményem szerint meg kell tanulnunk ráérezni, hogy mikor helyes és mikor
helytelen, ha más versenyzőt helyre teszünk.

Üdv:
Kéri Gerzson