[Tajfutas] javaslat

Tóth Eszter t_eszter at t-online.hu
2015. Május. 18., H, 09:26:41 CEST

Sziasztok!

Az utóbbi időben többször kiálltam amellett, hogy a C nehézségű pályák tényleg csak C-s pontokat, átmeneteket tartalmazzanak, hogy a kezdőknek ne vegyük el a kedvét a tájfutástól.
A DIákolimpia kapcsán azt kell eldönteni, hogy fontos szerepet szánunk-e az Országos döntőn a népszerűsítésnek.

Mindaddig, amíg az Országos Diákolimpia válogató verseny is egyben - még ha csak a magasabb kategóriákban is -, addig ez szerintem nem lehetséges.
A probléma ott van, hogy a szinte minden hétvégén versenyre járó élmezőnnyel kell megmérettessék magukat a selejtezőkből bejutó kezdők.
Vannak megyék, ahonnan minden induló bejut, és csak kevés olyan selejtező van, ahonnan tényleg csak a komolyabb versenyzők jutnak fel az országos döntőbe.
Vagy az "élmezőnynek" adunk túl könnyű feladatot, és akkor nekik nem lesz kedvük Diákolimpiára járni, vagy a kezdők kapnak számukra nehéz pályát, és nekik megy el a kedvük a tájfutástól.
Megoldás lehet talán a selejtezőkből való feljutás szigorítása, bár nem cél, hogy kevesebb résztvevő legyen a versenyeken.
A Sólyom által javasolt alábbi A és B döntős verzió is megoldás lehet, bár pl. II-es korcsoportban elég nehéz lenne meghúzni a határt, szalagos pályával náluk ez kikerülhető.

Üdv.
Tóth Eszter