[Tajfutas] Barátság Kupa előzetes pályaadatok

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2015. Júl. 14., K, 09:08:45 CEST

Sziasztok!

Kedves Gerzson, köszönöm a leveledet!

Számomra érdekes, gondolatébresztő és tanulságos volt. Örülök, hogy megírtad, hogy végigolvashattam, nekem ez nem okozott gondot, bár be kell vallanom a Háború és Békét még nem olvastam. Annak valahogy nem mertem eddig nekivágni, de lehet, hogy most megpróbálom azt is, azt tanítják, hogy érdekes olvasmány, ha valóban az biztos megbirkózom vele.

Ahogy így leírva elolvastam a Vakáció Nagydíj 2 napi futamán nyújtott fizikai teljesítményedet, valóban le előtted a kalappal!!!
Tényleg nem kíméltelek benneteket, bár az is igaz, hogy így tudtatok, ahogy Te is írtad a terep talán legszebb, legtisztább részén futni. Csak bízni tudok benne, hogy hetven évesen még képes leszek én is hasonlóra. A jövő évi versenyre megpróbálok majd szervezni szerintem UAZ-os szállítást ennek a korosztálynak, hogy Ti is futhassatok ezen, vagy még északibb (mert arra tervezzük tovább bővíteni a térképet) részén ennek a Cuha-völgyi terepnek, de ne legyen ekkora fizikai megterhelés a rajtba menet és a VK-ba való visszajutás.

Várnék még minél több szenior véleményt, főleg a pályahosszokat illetően, hogy minél jobban be lehessen lőni az ideálist, de az eddigiek alapján szinte biztos, hogy a következők szerint fogunk eljárni a versenyeinken a jövőben:

1. Úgy tűnik, hogy F65-ig a férfiaknál nincs komolyabb probléma, ők még viszonylag jól viselik az összevonást is akár az F60-al, és futnak a fiatalabbak pályáján.
2. F70-ben viszont már a mezőny zömének az F60-as pálya főleg sorozatterhelésben gondot jelent/het, ezért a mi versenyeinken a jövőben nevezői létszámtól függetlenül biztosan nem fogjuk összevonni az F70 kategóriát fiatalabb kategóriával.
3. Az eddigi visszajelzések alapján az a vonzóbb szinte mindenki számára ebben a korosztályban, ha inkább a pálya jobban megfelel a kategóriának, minthogy rangsor pontot lehessen futni, meg érmet kapni.
4. Hasonlóan fogunk eljárni a hölgyek esetében, csak ott N60 lesz a határ amitől már nem vonunk össze semmiképpen.
5. Törekedni fogunk a még kevésbé szintes pályák, tervezésére ezekben a korosztályokban, és nem teszünk sűrűbb nagyon részlet gazdag részére a terepnek Nektek pontot, mert érezhető, hogy ebben a korban már többeknek romlik olyan mértékben a szeme, hogy az apró térképi részletek gondot okoznak.

A Barátság Kupa végeleges F70-es pályáinak megalkotásához még mindenképpen kérném a segítségeteket, tájékoztatásul a rajtba menetek:
1. nap  VK (sátrazó hely) – Cél 1000 méter 50 méter szint, Parkoló – Cél 600 méter 50 méter szint, Parkoló – Rajt: 650 méter 40 méter szint, Cél – Rajt: 650 méter 10 méter szint
2. nap  VK (sátrazó hely) – Cél 1000 méter 50 méter szint, Parkoló – Cél 600 méter 50 méter szint, Cél – Rajt: 1100 méter 10 méter szint
3. nap Parkoló-Cél: 100 méter, Cél-Rajt: 1500 méter

Legalább egy 50 méteres hegyet első két nap mindenképpen meg kell “másznotok” (nem olyan vészesem meredek szerintem, de azért nem is lankás, a Cuha-patak melletti hegyek mindenképpen meredekebbek.), a pályák szinte végig szép tiszta jól futható részeken mennek, amerre jártam eddig arra gallyazás se nagyon volt, a patakvölgyben, útra kijutásnál itt-ott azért szeder, csalán természetesen akad.

Köszönöm előre is a segítségeteket, és várjuk az idősebb szeniorokat is sok szeretettel a versenyeinkre!

Az utánpótlásnak B-ben kemény és technikás pályákat ígérhetek, hátha ezzel is hozzájárulhatunk a minél jobb világverseny eredményekhez, a D és C kategóriákban pedig könnyű pályákat, hogy ezzel segítsük minél több gyerkőc sportágba történő bekapcsolódását. A gyerekverseny pedig a Barátság Kupán is SI-s időméréssel zajlik majd, hogy a legkisebbek kedvükre csipogtathassanak.

üdv. Viktor