[Tajfutas] ifi EB az Erdély TV-ben

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2015. Júl. 2., Cs, 07:38:31 CEST

Düdü ! Változnak a korok(vissza is) és változnak az emberek is!

Az írott sajtóban a közember(nem sportági) számára, sokkal érthetőbb a tájékozódási futás kifejezés, mint a tájfutás, sőt amikor megkérdezik tőlem, milyen sportágat űzök, mondom tájfutó vagyok, tök félreértik és legtöbbször sima távfutóként raktározzák el az agyukba a sportágra utaló megjegyzésemet.
(de bármilyen vicces, részemről a térképész- fényképész ?! összekeverés is többször előfordult már)

Bár, mint az utóbbi évtizedekben valóban elterjedt a rövidített név használata (akkoriban én is követtem a vitát és át is álltam a tájfutásra), ma viszont ott tartok, hogy ez a sportág valódi közvélemény előtti hirdetése miatt, nagyon nem jött be.
Ezt most kizárólag az írott és elektronikus sajtózásra értem.

Egy másik, szerintem szintén meddő, sehová sem vezető vita- média-médium-médiumok...- helyes használata.
Én emlékszem, egy korábi szintén hivatalos sporttudósításos  "nyelvészeti tovalököde" szerint a hangzó anyagoknál, de az írottnál is előírták, hogy egy főként a csapatjátékokra jellemző eredményközlés esetén 0-0 állásnál, kimondva ,ne legyen null-null az állás, hanem nulla-nulla,(betűvel is így leírva), ezt fokozva 1-1-nél nem döntetlen a mérkőzés, hanem eldöntetlen az állás.

Ja kérem, hogy ez miként vált be, azt döntse el mindenki maga.

Szerintem is a sportág hivatalos elnevezése: Tájékozódási futás

Sokak szerint ez tökmindegy, ez így is van rendjén, de nem mindekinek, ezért Düdü legnagyobb bánatára véleményílvánításával egyet nem értve, én második éve a sajtóban kizárólag a "tájékozódási futást" használom.
Ez aztán kevésbe keverhető össze a más szakágakkal, akik szintén a táj-ban futnak.
(Meghát van ennek más előnye is,de arról itt már nem fejtem ki a véleményemet)

További Szép Napot !

Popey