[Tajfutas] ifi EB az Erdély TV-ben

Zoltán Hegedűs z.hegedus52 at gmail.com
2015. Júl. 2., Cs, 06:54:56 CEST

Tájfutás-tájékozódási futás?

Ha jól emlékszem a tájfutás szót Monspart Saci kezdte használni.
Skerletz Iván főtitkárunk is így említette a sportágat, és kifejtette, hogy
miért érthetőbb és kifejezőbb ez az elnevezés.
Az MTFSz szaklapja hosszú éveken át Tájfutás címen jelent meg.
Nem tudom, kell-e ennél hivatalosabb forrás nevünk használatához.

Ezek után egy levélíró veszi a bátorságot és kijelenti, hogy
a tájékozódási futás a hivatalos nevünk.
Biztosan ő a szakértő ebben.

Az (egyik) ok pedig, amiért rövidült a nevünk, mert régen
a korábbi hosszú nevet nem tudták helyesen használni
a kívülállók, és pl tájékoztatási futás, tájékozódó futás
néven emlegettek bennünket, ami nagyon zavart minket.

Magam is a tájfutás szót használom, jobban tetszik.

Mindenkinek jó sportolást kívánok, bármilyen néven!

Üdv,
Hegedűs Zoltán

2015. július 1. 9:56 Kelemen János írta, <kelemen.janos111 at t-online.hu>:

> [...]
> Jössz röpizni.
> Eljössz ma kosarazni.
> Kézi meccs lesz a suliban.
>
> Média:
> Kézilabda mérkőzés eredménye
> A röplabda gálán, jelen volt .....
> A kosárlabda Európa-bajnokságon
> stb.
> Pont fordítva, arra kell nevelni a fiatalságot, megkérni az edzőket és
> riport előtt a kommentátort, hogy tájékozódási futás a hivatalos nevünk,
> ezt használjuk a médiákban, ezt kérjük a fejlécen megjelentetni, és legyen
> szíves így feltenni a kérdéseit. Csak egyszer kéred és megértik.

>>> Tájfutás= Átfutunk a tájon, aztán visszanézünk, hogy mennyit tettünk