[Tajfutas] 1975 N21E zárónapi befutás

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2015. Aug. 13., Cs, 13:48:57 CEST

> * Az is érdekes a táblázatból, hogy a mostani - az elit számára is sokkal
> inkább nyaralási célú - versenyen a középtávú futamok ellenére sem tűnik
> kevesebbnek az összegzett légvonaltáv. Akkor persze valószínűleg nagyobb
> kerülőkkel ment a logikus útvonal. Üdv, Skuló Marci*

​Talán ez az akkori és mostani pályakitűzési elvek és szokások eltéréséből
is adódhat.
Én a Retr-o kapcsán alaposabban tanulmányoztam az 1975-ös 5. nap pályáit,
és bátran állíthatom, hogy pl. egy akkori ifi vagy serdülő lány pályáért
simán megköveznék ma a szeniorok a pályakitűzőt.
Részben ez az oka annak, hogy eredeti terveinkkel ellentétben a negyven
évvel ezelőtti pályákból mégsem került be egy sem a retróba, csak az akkori
ellenőrzőpontokat használjuk.
Emellett az akkori versenyértesítő a szintadatokról szemérmesen hallgat, de
ha az idei VK-ból felpillantunk a Karancsra (1975 1. nap), akkor láthatjuk,
hogy igazi mászóverseny lehetett. (és a többi nap is) Akkoriban még sokkal
hangsúlyosabb volt a versenyzők erőteljes fizikai terhelése.

kovacsp