[Tajfutas] sprint térkép

Tóth Zsolt tothzsolt at kabelnet.hu
2015. Aug. 3., H, 01:54:07 CEST

Kedves Miklós!

Teljesen igazad van. Pusztán csak azt hagyod figyelmen kívül , hogy az elit a tájfutó társadalom töredékét teszi ki és a pálya méreteire való tekintettel, eleve más felbontású térképeken versenyez, mint a 40 feletti szeniorok.

Ebből adódóan nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy a futási sebesség még nem csökken olyan drasztikusan a fiatalabb szenior kategóriáknál, viszont a látás sajnos folyamatosan fejlődik vissza.

Egyszerű példa: a kötelezően előírt 10.000-es méretarányú térképről két 45-ös nem tudta eldönteni, hogy a befutópont előtti kerítésnél van-e átjáró a pataknál, vagy zárt kerítés, ezért megállítottunk egy 20 év körüli kislányt, hogy Neki még jó a szeme, szerinte mit ábrázol a térkép. Ő egyértelműen azt olvasta, hogy zárt kerítés.

Ez szerintem egyértelműen az az eset, amikor nem az a megoldás, hogy nem kerül fel a patak, vagy a kerítés a térképre, hanem olyan méretarányt kell választani, amikor legalább álló helyzetben egyértelműen el lehet dönteni, hogy mit ábrázol a térkép.

Üdv

Zsolt