[Tajfutas] Régi Nők Lapja

Sramkó Tibor sramko.tibor at upcmail.hu
2015. Ápr. 12., V, 20:32:34 CEST

Sziasztok!

Nem tudom megállni, hogy ennek a régi történetnek a sportolókra kifejtett
negatív hatásait ne fedezzem fel a közelebbi múlt eseményeiben.
Sajnos van (volt?) három olyan válogatott közeli versenyző a mi
egyesületünkben is, akik mindent megtettek a cél érdekében, de "érdekesen
megrendezett" válogató versenyek, ill. nem kellően alátámasztott szubjektív
döntések eredményeként nem vehettek részt a világversenyen.
Ezután mindegyikük sportági fejlődése, motivációja megtört, lényegében
elvesztek a minőségi tájfutás számára.
A legnagyobb veszteség természetesen a fiatal élversenyző elvesztése, de nem
jelentéktelen az általa, szülője, edzője által befektetett idő, anyagiak,
saját gk. használat, stb. feleslegessé válása.

Egy-egy ilyen történés után nemcsak a versenyzőnek, de az edzőnek sem
egyszerű újrakezdeni a munkát, motivációt találni.

Valószínűnek tartom, hogy többen is átéltek már hasonló történetet.

A régi esemény tanúságát én így vonnám le:
Magyarországon a sportágunk nincs abban a helyzetben, hogy egyetlen
tehetséges fiatalt is elveszítsen (akárcsak részben is) hasonló döntések
miatt. Ezért nagyon fontos a korrekt, nem szubjektív válogatás.
Az utazni - nem utazni kérdés eldöntésénél pedig a példabeli eseteknél
nagyobb súllyal kellene figyelembe venni a döntés sportolókra kifejtett
hosszú távú hatását.

Üdvözlettel:
Sramkó Tibor