[Tajfutas] ROB kapcsán - Álljunk meg egy szóra

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2014. Sze. 15., H, 14:06:36 CEST

Sziasztok!

Azt hiszem, Péter javaslata valóban egy nagyon jó megoldás lenne - mármint
a szeniorok számára. Az élversenyzői és utánpótlás kategóriák győztes
idejébe a világért sem szeretnék beleszólni. Visszatérve a szeniorokra,
főleg a felsőbb életkorú szeniorokra, azt hiszem a középtávú versenyek
győztesidejét is valamelyest jó lenne növelni, ám a normál (és
természetesen a hosszú) távú versenyekét viszont nem, azok jók úgy, ahogy
vannak. Mert számoljunk egy kicsit: Ha a felnőttek javasolt győztes ideje
60 perc, tudom, nem pontosan ennyi, és más a férfiaknak, más a nőknek, de
egy példához nem kell teljesen pontos érték, jobb egy kerek számból
kiindulni, akkor, mivel az idősebb szeniorok futósebessége kb. fele a
felnőtt élmezőny futósebességének, ezért 60 perc alatt fele akkora
távolságot, következésképpen 40 perc alatt annak a pályának a harmadnyi
hosszát tudják lefutni, mint amit a leggyorsabb felnőttek 60 perc alatt. Az
ilyen szenior II pályahosszakat optimális körülinek érzem, ezért jónak
tartom a jelenlegi normáltávú szenior győztesidőket. Elnézést kérek Jelinek
Istvántól és Nagy Lajostól, akik gyorsabban futnak a felnőtt élversenyzők
sebességének a felénél.

Amit pedig normál távú versenyeken kibírnak az idősebb szeniorok időben és
távolságban, azt kibírják más versenyformákban is, ezért szerény véleményem
szerint jó volna, ha a középtávú versenyek tervezett győztesideje valamivel
növekedne a jelenlegi normához képest. Persze azt is szem előtt kell
tartani, hogy középtávú bajnokságokon egy napon belül kétszer kell futni.
(Nem tudom, közép távon is lesz e változás - a selejtezők eltörlése - a
bajnokság lebonyolításában a jövő évtől, vagy csak normál távon.)

Üdv:
Gerzson