[Tajfutas] rangsorpontok

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2014. Júl. 28., H, 21:44:53 CEST


Szia Gerzson, Üdv. az olvasóknak,

Remélem ténylegesen megnőtt a váltók utáni rendezési kedv és azokon való 
indulási hajlandóság, nem csak a  minősítés "kedvező" megváltoztatása miatt.
Hol lehet megtekinteni a OVB pályakombinációit? Kellett-e döntenie 
"összevonásról" a Versenybizottságnak?

Én is felvetettem évekkel ezelőtt egy átgondolandó javaslatot a 
minősítésekkel kapcsolatban. Jelesül azt, hogy az egyéni országos 
bajnokságokon (ahol a legjobb mezőny, a legszorosabb küzdelmeket vívja) 
megszerzett minősítési pontok mindig beleszámítsanak az átlagba. (Tehát 
azokat ne lehessen kiesőként figyelembe venni.)
Engem személy szerint nem érint a minősítés és versenyző koromban sem 
foglalkoztam vele, mert mindig az év első hét versenyén megfutottam a 
magam minősítését - 40-50 verseny/év. (Akkor 110%-n belül kellett futni 
és B kategóriában nem indulhattam el, így életemben egyszer sem sikerült 
megye bajnoki címet szereznem.)

Mellékelem a PVSK váltó 1979 évi F21A összesítő térképét és a 
jegyzőkönyv belső borítóját. (Gyakorló versenybírók munkája!)
Ezeket a kombinációkat lehetne  a mai szabályok szerint egyben kezelni?
Üdv,
Janó

2014.07.28. 18:02 keltezéssel, Kéri Gerzson írta:
> Kedves Sporttársak!
>
> Látom, rákapcsoltak az informatikus fiúk a rangsorpontos eredményekre 
> vonatkozó hiányok pótlására és több egyéni rangsoroló verseny után 
> legutóbb az Országos Váltóbajnokság rangsorpontos eredménye is 
> elkészült. Köszönet érte.
>
> Az utóbbit nézegetve, most vettem észre, hogy a rangsoroló 
> váltóversenyeken már nem pályakombinációnként (ahol ritkán jött össze 
> a minősításhez szükséges 5 fő), hanem kategóriánként történik. Ezért 
> mindjárt megnéztem, található-e erre vonatkozóan valami a 
> szabályzatban. Ami található, azt idézem az MTFSZ 
> honlapon olvasható 2013. évi Minősítési Szabályzatból:
>
> "Váltók esetében -- az egyenes és a pályafelcserélős váltóformák 
> kivételével -- az azonos pályák kombinációit összevonva kell kezelni 
> és összevontan kell minősítési pontot számítani.
>
> A Nyílt Országos Egyesületi Váltóbajnokságon (OEVB) a minősítés 
> számítása az alábbi alapelvek (összevonások) szerint történik. 
> Összevonva minősítenek az F20-21, N20-21, F35-40, F45-50, F50-55, 
> F60-65 pályák, míg önállóan, kategórián belül összevonva az N14, N16, 
> N18, F14, F16, F18, N35, N40, N45(N120), N45(N150), N50, N55 pályák.
>
> Ahol az adott pályán belül a kombinációk nagyon eltérőek, ott a 
> Versenybizottság dönt a pályák minősítés szempontjából történő 
> összevonásáról."
>
> Arról, hogy pl. a KOB-n az életkor összegben megadott szenior 
> kategóriák az Fa faktor szempontjából milyen egyéni kategóriának 
> felenek meg, a szabályzat - úgy tűnik - nem rendelkezik. Az elkészült 
> rangsorpontos eredményekből azonban megállapítható, hogy az 
> Fa-k kiosztása a következő algoritmus szerint történik: Az életkor 
> összeget el kell osztani hárommal. Ha az osztás eredménye 5-re végződő 
> egész szám, akkor annak a kategóriának az Fa-ját kell alkalmazni. 
> (FN105, FN165 esetén az FN35-höz, FN55-höz rendelt Fa-t.) Ha viszont 
> az osztás eredménye nem 5-re végződő egész szám, akkor a hányadost 
> lefelé kell igazítani a legközelebbi nála kisebb 5-re végződő egészre. 
> Ezért FN125-höz, 145-höz (stb.) az az Fa tartozik, ami az egyéni 
> rangosolóknál az FN40-hez, 45-höz (stb.) A kerekítések miatt ezután 
> jön egy ugrás: 45 után 55 következik.
>
> Egyébként nagyon örülök, hogy lényegében az a javaslat valósult meg 
> 2013-tól (tavaly nem vettem észre, csak idén), amit még 2010. május 
> 10-én tettem közzé a levelező listán. Idézem a régi levelemből:
>
> "Minősítés váltó versenyeken.
>
> A rangsoroló váltó versenyeken való versenyzési kedv növelésére 
> javaslom az
> alábbi módosítást: Először kísérletképpen csak a szenioroknak, második
> lépcsőben az ifjúsági korosztálynak kellene kipróbálni, hogy az azonos
> kategóriához rendelt pályák együtt minősítsenek. Első ránézésre ez buta és
> igazságtalan módszernek tűnik, mivel e pályák nehézsége között
> kisebb-nagyobb különbségek lehetnek. Viszont állítom, hogy az ez által
> okozott hiba kisebb azoknál a hibáknál, amik a rendszerben eleve bent
> vannak." (Ezeket itt nem részletezem újra.)
>
> "Még sorolhatnám az indokokat, amik a minősítési pontok számítása
> során nagyobb anomáliát okoznak, mint amit a váltó versenyekre vonatkozó
> általam javasolt mezőny-összevonások okoznának. A jelenlegi szabályzat
> esetén sok pályakombináció esetén nem egyszer csak 1 vagy 2 versenyző
> fut teljesen azonos pályát, 5 vagy több nagyon ritkán, főleg a szenior
> kategóriákban. Állítom, hogy az általam javasolt módosítás esetén sokkal
> többen kapnánk kedvet a váltózásra, ami a sportágnak is érdeke."
>
> Ezt írtam 2010-ben. Örömmel üdvözlöm, hogy a 2013-ban hozott új 
> szabályzatban a javaslatom megvalósult.
>
> Üdvözlettel:
> Kéri Gerzson
>
>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Tajfutas mailing list
> Tajfutas at lazarus.elte.hu
> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas

--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20140728/45ad9a86/attachment.html>
--------- következő rész ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: pvsk_valto_1979_f21_1.jpg
Type: image/jpeg
Size: 482775 bytes
Desc: nem elérhető
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20140728/45ad9a86/attachment.jpg>
--------- következő rész ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: pvsk_valto_1979_jegyzokonyv_1.jpg
Type: image/jpeg
Size: 160757 bytes
Desc: nem elérhető
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20140728/45ad9a86/attachment-0001.jpg>


További információk a(z) Tajfutas levelezőlistáról