[Tajfutas] 3SZ értékelés módosítási javaslat

Attila Hidvégi hidveegi at t-online.hu
2014. Ápr. 29., K, 11:56:23 CEST

Kedves Sporttársak!

Kaján Laci rámutatott némi furcsaságra az összetett értékelés állásában, és
be kell látnom, hogy kiegyensúlyozatlan korosztályos mezőnyök esetén
valóban torzított az eredmény. Lehet, hogy a teljes év átlagában ez a
torzulás nem lenne annyira kirívó, de változtatást javasolnék az
értékelésben. Az összetett értékelés egy "normáláson" alapult, ami
korosztályonként a tíz legmagasabb korosztályos győztes pontszámmal
teljesített verseny összpontszáma alapján próbálta az eltérő létszámú,
eltérő erősségű mezőnyöket összevetni. Az új javaslat szerint a "normálás"
nem a *ténylegesen* megszerzett pontok, hanem a *lehetséges* megszerezhető
maximális korosztályos pontszám alapján történne. Egy példa:

4 induló egy olyan korosztályban, ahol az értékelés 8 "rendszeresen
résztvevő" versenyzőre van beállítva (N=8)

A lehetséges maximális pontszám az adott versenyen ebben az esetben
(korosztályos első hely) 50 pont. Ha viszont az első helyezettet egy
idősebb versenyző megelőzi, akkor a "győztes" csak második helyezettként
értékelhető, az eredménye 25 pont.

Eddig ezt a 25 pontot számoltam be a "normálásnál", most viszont javaslom a
lehetséges maximum (50 pont) beszámítását.

Az eddigi 10 verseny eredményeit az új módszerrel is kiszámoltam,
mellékelve küldöm mindkét összetett táblázatot. Nekem az új táblázat
elfogadhatóbb.

Jobb híján az idei évben mindkét módszerrel gyártok összetett értékelést,
év végén kiderül(het), melyik simítja ki jobban a korosztályos
specialitásokat.

    Üdvözlettel    Hidvégi Attila