[Tajfutas] OCSB-EVB

Szieberth Péter szieberth at gmail.hu
2013. Okt. 15., K, 08:38:47 CEST

Sziasztok!

Olvasom írásaitokat a CSB-ről. Talán az elején kezdve,
szerintem baromság ennyi OB. A kupaversenyeket tacsra vágta, kivéve pár
Budapest környékit. Értelmetlen, és még-még keresünk lehetőséget,
miképpen lehetne még valamely formában OB-t rendezni. Annak idején,
mikor 1979 HOB (3 kategóriában!!!) után a 89 bevezették KOB-t már nagy
szó volt. Volt rangja, ha valaki OB-t nyert. Talán nem véletlen, hogy
rendre elizgultam. Most… „a jövő héten bizonyára nyerek" mert szinte 2
hetenként OB! És a klub versenyek? Mondjuk az OB-ra „mindenki elmegy", s
elmegy van tömeg, ha van tömeg akkor kitermeli a térképet, s ha van
térkép, akkor a helybeliek „jó" minőségű térképen
edzhetnek-versenyezhetnek egy ideig! De a színvonalról, úgy általában,
azt feltételezzük, hogy egy OB-é jó, kvázi, azt mondjuk, hogy a
kupaversenyeké nem jó, ezért kell OB!

A hétvégi OCSB-EVB annyi. Eleve
rühelem az egyesületi VB-t, de a CSB-t mint versenyzési formát kedvelem,
ellentétben a pontbegyűjtővel, ahol hangos, vagy halk ordítozásoktól
hangos az erdő. Egy CSB-nek van hangulata. Én jobban szeretném, ha meg
lenne adva az a lehetőség, hogy „szabadon" döntsön az edző akár a
beállás pillanatáig is, kit mikor indít el, taktikázásra adna
lehetőséget, így kicsit egyéni versenyzés felé tolódott el ez a
versenyzési forma.

A Mozsival együtt értem be a váltón… és nem
értettem, mi baja van a nyomattal. Én láttam a rossz (1-es) szememmel a
térképet, a térkép jó volt, pár hibát észleltem, (magam versenyzésben
rengeteget), a rendezés jó volt. Bevallom nem néztem meg az
eredményeket. Ebben a holdbéli tájon könnyen elvarázsolódik az ember.
Fel kell készülni! A távokról általában annyit, hogy ellentétben pár
véleménnyel, nem a mezőnyhöz kell igazítani, mert az sokszor siralmas.
Az elvárható mezőnyhöz!!!! Aki nem üti meg a szintet ne siránkozzon!

Az ÉOB egy szösszenetét osztanám meg veletek. Általam tisztelt Lux
Iván írta a pályahosszakkal kapcsoltban, hogy2.8 km-ért Ő nem utazik le
a Mecsekbe! (erről a gondolataim egy része feljebb olvasható).
Megcseréltem két pályát, így az Ő kategóriájában 2.7 lett a hossz. 50
perccel nyerte…. Csináltam volna hosszabbra?, mikor az ajánlott győztes
idő 35 perc!? Én rábízom a hosszakat a pályakitűzőkre, eddig és ez után
is. Mindenkinek azonos. Ha már innen D-ről, ahová oly ritkán hozza a
sors, hogy le gyertek, én elutazok egy versenyre, van időm, hogy végig
fussam a versenyt, inkább a hosszabbakat keresem. A váltón az első futók
disk.lett, még is kimentünk 3-4 futók, mert ezt a terepet nem volt
szabad kihagyni. Szerencsések a szegediek-kalocsaiak, hogy ott van a
közelükben.

Szieberth Péter