[Tajfutas] Hány mázsa 1 m3 bükk?

TIPO Miksi tipomiksi at chello.hu
2013. Okt. 3., Cs, 22:33:27 CEST

De ráértek, fiúk!
Viktor levelére 12 "választ" szültetek.
"S utána több is jön talán?"
M.

  _____

From: tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu
[mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu] On Behalf Of Kéri Gerzson
Sent: Thursday, October 03, 2013 10:10 PM
To: Holluby Andras
Cc: tajfutas
Subject: Re: [Tajfutas] Hány mázsa 1 m3 bükk?

Szia!

Én az előbb nem nyilvánosan válaszoltam, ha viszont te a nyilvánosság elé
vitted, én is itt folytatom. Bevallom, hogy az SI-t régen tanultam, mivel
matematikusként (és nem fizikusként) évtizedekig nem volt rá szükségem,
nagyon sokat elfelejtettem belőle azóta.

A levelem lényege az SI fogalmak keverése ellenére teljesen egyértelmű volt,
mégpedig az, hogy egy 10-es szorzó kifelejtődött a számításból. A te leveled
viszont csak arra volt jó, hogy erről elterelje a listatagok figyelmét, és
szegény Viktor is ehezebben értse, hogy végül is mennyi az annyi.

Üdv:

Gerzson

2013. október 3. 21:46 Holluby Andras írta, <hollomester at freemail.hu>:

A köznyelvben sok minden megesik, épp ezért legalább a matematikusoktól
elvárható lenne, hogy ne keverjék az SI fogalmakat!  :-)) A.

"Kéri Gerzson" <gfkeri at gmail.com> írta:
>Kukacoskodni sok mindenen lehet, a köznyelvben viszont a tonna a mázsa
10-szerese, tehát úgy súly (vagy netán tömeg) az egyik, mint a másik.
Lényeg, hogy MM nem jól számolt. De hát védjék csak a bringások egymás
hülyeségét.
> Üdv:Gerzson

kiloNewtonban, és valaha kilopondban. A tonna emlékeim szerint valamelyik
másik fizikai mennyiség mértékegysége!  :-)) A.

liter. A szorzás után tehát nem mázsában, hanem tonnában kapjuk meg a súlyt!
Vagy nem 0,73-mal, hanem 7,3-mal kell szorozni, akkor kapjuk mázsában