[Tajfutas] Gyöngyös Kupa 2013

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2013. Május. 24., P, 19:07:59 CEST

Kedves Ábel és Lista!

Nem értem, mire való ez a titkolózás a pontos helyet és a megközelítést
illetően. Aki nagyon akarja tudni, az úgyis kideríti, ha elég keservesen
is. Először a levelet és a mellékelt módosított  kiírást olvastam el 3-szor
is, hátha csak figyelmetlenségből nem olvastam benne, amit kerestem. Ezután
tértem át az internetes böngészőre, ahol is a következőket találtam.
Kérdésem, hogy melyik megközelítési útvonalat ajánljátok az alábbiak közül?

"Megközelíthetőség

A Hidegkúti turistaház Mátrakeresztestol mintegy 2 kilométerre,
dél-nyugatra fekszik.

Gyalog Mátrakeresztesről a sárga turistajelzésen, míg autóval a
Bagolyirtást Gyöngyösoroszival összeköto (igen rossz minoségu) muútról,
vagy Gyöngyöstarján-Sósirétrol induló, nehezen járható erdei makadámutakon
lehet megközelíteni.

Aki busszal és gyalog közelítené meg Hidegkutat, annak ajánlható
Gyöngyösoroszi-Károlytáró, ahonnan 1,5 órás sétával, vagy Gyöngyöspata,
ahonnan mintegy 2 órás túrával érheto el a turistaház.

Vonattal Szurdokpüspökibe érdemes érkezni (Hatvan-Salgótarján fovonal),
ahonnan busszal lehet Mátrakeresztesre eljutni."

Eddig az idézet, melynek azonban az eleje és a vége nem igaz. Annyiban
igaz, hogy légvonaltávban 2 km, ténylegesen azonban inkább 3 km és nem
elhanyagolható mennyiségű szint is van. Szurdokpüspökiből pedig nem megy
autóbusz, hanem Pásztó vasútállomásról megy Mátrakeresztesre. Ezért az
általam javasolt útiterv Budapestről a versenyre és vissza:

Autóbusz indul: Bp. 6:40, érkezik Pásztó bej. út 7:49 - innen kb 1 km
gyaloglásra van a vasútállomás.
Vagy vonat indul: Bp. 5:00, érk. Pásztó 6:50

(Itt zárójelben megjegyzem, hogy még gondolkodom, vállaljam-e még ezt a
plusz 1 km-t, vagy inkább felkeljek-e a hajnalok hajnalán. Ezért vasárnap
estig még gondolkozom a nevezésen is.)

Autóbusz indul: Pásztó v. áll. 8:15, érkezik Mátrakeresztes posta 8:40

Vissza autóbusz indul: Mátrakeresztes posta 18:25, érk. Pásztó v. áll. 18:50

Itt megint választani lehet 1 km gyaloglás és korábbi hazaérkezés között.

Vonat indul Pásztóról 19:13, érk. Bp.21:05 (Hatvanban átszállás)
Autóbusz indul Pásztó bej. út 19:16, érk. Budapest 20:25, és nem kell
átszállni.

Én valószínűleg megyek mindennek ellenére. Kinek van kedve csatlakozni? A
Nógrád Nagydíjra és vissza utazások során Szurdokpüspökiről K-re látott
tájak nagyon csábítóak voltak.

Üdv:
KGF