[Tajfutas] Megint feltalálták a spanyolviaszt

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2013. Már. 6., Sze, 21:39:47 CET

Egy a Mátra és a Bükk akácerdő elterjedésével kapcsolatos rövid természetvédelmi Heol.hu online sajtóhírt találtam.

Csatoltam.
Az emberek- tájékozódási futók- után a NATURA 2000 miatt az akácot is kigyilkolják.

.........és még egy eset.

 Netalán, ha valaki manapság a Mátrában Károlytáró felett a Kaszab rét felé vetődne, ott most egy érdekes NATURA 2000 -es védelmet láthat. (ha el nem zavarják őt,-népgzadasági érdekre hivatkozva).
Egy a Kaszab réten (itt volt hajdanám a Nógrád Nagydíj havas célja) felturbózott fadepó mellett óriási zajjal- robajjal záró, minden valószínűség szerint a gyöngyősi hőerőműbe, vagy ki tudja hová szállítandó, helyben felaprítandó fafeldolgozás/szállítás folyik.
 Vajos ez az egész napos óriási hangzavarral is kísért munkafázis  nem zavarja, nem kergeti el örökre a környékről az itt élő MADÁRFAJ többségét?!.
Ha én madár lennék, én bizony örökre elkerülném ezt a vidéket. Vajon hova a fenébe szálljak le, ha kivágták alattam a fát.

Kismadár ésszel: Egy ilyen egész napos zörgéssel megzavarják a mindennapi életem. Menten letojok, de akkor meg oda a jövőm, az útodom, a tojásom.
Most akkor mitévő legyek! Ráadásul, engem be sem vettek -mint a Parlagi vagy réti sasokat a
népszámlálásba, én nem hiányzok senkinek.
MI lesz velem ezután?
Inkább kíváncsian lesném a megszokott ágacskámról alattam a szívárvány minden színű ruhájában össze-vissza rohangáló tájékozódási futókat, mint ezt a pusztítást,környzetrombolást végignézzem. Na és ez a robaj? Szétmegy a fejem, mi lehet ez ?. Jaj oda lett a fészkem, oda lett az odúm, oda lett a nyugodt békés életem.
Mi lesz velem ezután?

A válasz az illetékes környezetvédőknél található. Ők tudják, én nem.

Végül egy hanglemez, egy lerágott csont: A legfőbb érték az EMBER!!!!!!

(lehet, hogy ez nem mindenkinél érvényes?)

Szép Estét!
Popey