[Tajfutas] szerda

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2013. Feb. 20., Sze, 19:41:21 CET

Sziasztok!

Garay Sándor tiszteletére, aki testnevelő tanárom volt az ELTÉ-n,
lefutottam a hosszú pályát. Megjegyzem, igen szigorú tanár volt, csak
"megfelelt" minősítést kaptam tőle. Most néztem meg a leckekönyvemben.
Majdnem pontosan 50 évvel ezelőtti, 1963. január 22-i dátummal szerepel az
aláírása az egyetemi hallgatói indexemben.

Jó pálya volt a hosszú pálya, kár hogy egy túlbuzgó biztonsági őr
vegzálásának voltunk kitéve. Most sem tudom, mit követtem el, amit nem lett
volna szabad, hogy rámszólt az úton és megzavart, amikor a Dunához
legközelebbi, 46-os kódú pont felé tartottam. Aztán képes volt a fickó a
Vk-ba is utánunk jönni. Se épületbe, se zárt udvarba nem mentem be, sima
talpú futócipő volt rajtam, és teljesen biztos voltam, hogy nem követtem el
semminemű kihágást, ezért hosszasabb társalgásba nem mentem bele, s mivel
azt hittem, a nagy parkolót félti, gondoltam, jobb a békesség,
visszafordultam, és inkább megkerültem a parkolót, ahelyett, hogy
keresztülfutottam volna rajta, ahogy terveztem. A Vk-ban azt hallottam,
hogy nem a parkolóra, hanem az Infoparkra vigyázott, de akkor mi baja volt
a futókkal? Ja valamilyen engedély iránt érdeklődött. Lehet esetleg, hogy
az előttem arra futók közül valaki felbosszantotta, amiről én persze nem
tudhattam?

A futás után levezetésképpen visszamentem, van-e azon a környéken
valamilyen tiltó tábla, vagy más arra utaló jelzés, hogy tilos ott mozogni
az épület és a parkoló közötti úton, de semmi ilyesmi nem volt. Persze,
mivel nem vagyok jogász, sem gyakorló versenyrendező, nem tudom, egy városi
parkverseny esetén ki mindenkitől kell engedélyt kérni. Lehet, hogy már a
versenytérképen lévő valamennyi ingatlan tulajdonosától meg kell kérni az
engedélyt, akkor is, ha csak a nyílt részeket vesszük igénybe, és nem
hatolunk be sem épületekbe, sem más zárt ingatlanrészekbe?

Üdv:
Kéri Gerzson