[Tajfutas] Hóhelyzet Galyatetőn

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2013. Feb. 6., Sze, 10:59:44 CET

 Gerely Ferenc írja:
> A hazai viszonyok között a klasszikus (diagonál) stílus gyakorlására több
> lehetőség adódik. Erőnléti edzéshez és téli szabadtéri mozgáshoz ez is
> kíválóan megfelel.

Síző tájfutóval az elmúlt hetekben - két kivétellel - nem találkoztam.
>   Feró

Feró meglátásait én is tanúsíthatom, a klasszikus stílushoz tényleg szinte
semmi nem kell, hó is alig.
Persze nyilván kelemesebb egy géppel kiúzott nyomon síelni, de a saját nyom
is tökéletesen megfelelő lehet.
Én nagyrészt 150 m tszf magasságban síelek, de néha felmerészkedem 250-300
m-ig is, és eddig még mindig találtam alkalmas havat hozzá. (Igaz, ilyen
téren igen alacsony az igényszintem, cserébe viszont sokat tudok síelni)
Lehet, hogy nem gyorsabb, mint a futás vagy biciklizés, de most így télen
kellemesebb, az biztos, és az ízületeket is jobban kíméli, vagy legalább
máshogy terheli.
kovacsp