[Tajfutas] Ripszám: Veszélyhelyzet - na az van!

birofru birofru at animula.hu
2013. Feb. 5., K, 09:42:01 CET

Sziasztok

Egy kicsit eltér a véleményem a Ripszám ev. veszélyeiről. Járok autóval a
Szépjuhászné úton és bár igaz, hogy egy kicsit lakott területen kívüli
szakasznak "tartjuk", de még soha nem ütöttem el senkit :-) Pedig van
gyalogos bőven - a környéken lakók és kirándulók is az úttesten mennek,
járda híján. Persze ha valaki kiugrik az erdőből és körültekintés nélkül
átvág az úton. de ez talán nem a rendező felelőssége.

A gyermekvasút sínjén haladás pedig, akár kanyarban, szerintem csak a
hallássérülteknek veszélyes, egyébként minimum 500m távolságról hallatszik a
közeledő mozdony. Egyedül a hídat látom kritikusnak, bár ott is az okozta a
gondot, hogy az éppen a hídon lévő idősebb versenyző nemigen sietett
távozni, a "vonatban" érkező fiatalok meg látva az álló szerelvényt, nem
álltak meg elengedni. Nem szégyellem, a következő csoportra rászóltunk, hogy
várják meg a vonatot, ezzel vesztettek kb. 1-1,5 percet.

A veszély abban rejlik, hogy a pálya túl sok helyen szel nagyforgalmú utat
és vannak, akik eléggé el nem ítélhető módon az épségük elé helyezik az
eredményt - vagy nem ismerik a KRESZt. Mennyibe telik pl. az átfolyót
használni a Nagykovácsi úton átkelésnél, vagy a zebrát a Laktanyánál,
Szépjuhásznénál?

A Szépjuhászné út idei tiltásával (térképen) az a gond, hogy ez tipikusan az
a verseny, amire sokan elhozzák az előző évi térképet vagy memóriából
futják; ők nem látták a tiltást, így szerintem nem is ítélhetők el
(bevallom, nem tudom, szerepelt-e a kiírásban).

Mindezt nem a pálya áthelyezése ellen írtam.

Üdv, Biró Fruzsi

  _____